Tuesday, August 23, 2011

Well - this is kind of an accident, I guess

I tried to be brave today and iron some more of my handdyed fabrics. Did not achieve much - it is too hot in the attic, where my studio is! When I sorted the dried fabrics after they had been washed, I started to grin when I realized what I had done ... While dyeing, I did 5 sets of 4 Fat Quarter each with the technique "Color by Accident" by Ann Johnston. And obviously, I used green, blue and yellow in one container ... so no wonder all fabrics of this set are greenish ! While I ironed them todayI started to wonder what I could do with them. If I want to use them as I did this set ... any suggestions? I think I would replace the white with a light blue - what about the multi-colored? Red would work, as it is the opposite to green. Or a dark navy blue - that would result in a pretty male color way. What do you think?
Ich wollte heute ganz tapfer sein und weiter meine handgefärbten Stoffe bügeln. Sehr weit bin ich allerdings nicht gekommen - im Dachgeschoß ist es viel zu heiß! Schon als ich die getrockneten Stoffe nach der Wascherei sortiert habe, mußte ich ziemlich grinsen, als mir meine "Heldentat" klar wurde ;-)) Ich hatte am Wochenende 5 Sets mit je 4 Fat Quartern in der Technik "Color by Accident" / Ann Johnston gefärbt. Und ganz offenkundig habe ich dabei fröhlich grün, gelb und blau nacheinander in einen Container gekippt - kein Wunder, daß das ganze Set ziemlich grün geworden ist. Während des Bügelns habe ich angefangen mir zu überlegen, wie ich die kombinieren könnte. Wenn ich die zu so einem Set wie hier verarbeiten wollte - was tun? Vermutlich würde ich das Weiß durch ein hellblau ersetzen - aber was an Stelle des bunten Batik-Stoffes? Rot würde gehen, liegt im Farbkreis ja grün gegenüber. Oder ein dunkles Marine-Blau - das würde dann eine recht maskulin wirkende Farbwirkung haben. Was meinst Du?

7 comments:

Sabine said...

Also, wenn du mich so direkt fragst - blau! (Hach, sind die Grüns schön!!!!)

Grüßle, Sabine, total gestresst von der Hitze

Corinnea said...

Love the greens. What about throwing in some yellow with the blues.....hmmm... too safe?

Tina said...

I would go with an off white and black. Or white blue? Or white and browns. Endless possibilities.

Benta At SLIKstitches said...

Too many choices! I like the navy idea

Edith Bieri said...

Aus dem Bauch raus würde ich rot kombinieren, oder navy ist natürlich auch ganz schön oder weiss? Du siehst, ich kann Dich nicht beraten. Es kommt natürlich auch darauf an, was für ein Muster und wofür Du den Quilt machen möchtest. Ach ist das schön, so viele Entscheidungen zu treffen!
Fröhliches Sticheln
Edith
P.S. Meine Stoffe liegen immer noch ungebügelt unter dem Dachstock, da es mir einfach zu warm ist um zu bügeln, aber es kommen wieder kühlere Zeiten!

Stitchin' time said...

Pretty tones. They remind me of ocean colours - green into the blue where the water becomes deeper and then the yellow through the green like the view you see when looking up from swimming underwater. I think the light blue would look nice with these.
Cheers,
Robyn

That Girl Designs said...

Franke, your work is AMAZING! Just so beautiful. I love the Winter two sided little squares. You should share your process for these. And sell them!