Wednesday, September 21, 2011

Carrefour du Patchwork - Alicia Merrett

One of the exhibitions I was looking forward to was the one by Alicia Merrett - we met in Birmingham last year, and she's going to teach at the Black Forest Quilt Guild next year! Her quilts are vibrant with color, I just love that ;-)) you want to see more of her work? her Website is here.
Green Network

Cathedral Town, Harvest Time

City Lights

Finding the way

Manhattan Winter
Schon bevor wir losgefahren sind, freute ich mich auf die Quilts von Alicia Merrett. Wir haben uns letztes Jahr in Birmingham kurz kennengelernt, und noch besser: sie wird nächstes Jahr für die Black Forest Quilter Kurse geben! Ihre Quilts sind so lebendig vor lauter Farbe - das fasziniert mich einfach ;-)) Und mehr von ihren Quilts gibts hier zu sehen!

4 comments:

collectingyourself said...

These works remind me of an artist named Hundertwasser. I love his work. I am thinking it would be fun to do a series inspired by him. Ah, look there! YOU inspired me today.

http://www.hundertwasser.at/english/oeuvre/malerei/malerei.php

manu s kramladen said...

ich hab mich schon bei birgit k. für den kurs angemeldet....ich find eihre quilts auch hammer ...ggg grüßle von manu

Gunilla.B said...

Me too loves Alicia Merretts work!
Gunilla

Susanne (flicKwerk) said...

Schöne Bilder hast du mitgebracht! Du hast recht, die Farben sprühen.