Sunday, September 18, 2011

Carrefour du Patchwork / Hilde van Schaardenburg

Lucky me was able to attend the 17th Carrefour du Patchwork last week - and WOW, did I see great quilts and wonderful art! I'll share some of my favourite exhibitions here - and today I start with the work by Hilde van Schaardenburg! Her quilts amazed me - and "L'Oeil" is one of my top favourites of the whole show. I spoke with her briefly, and she is very kind and has a fascinating biography. You want to know more about her? Check out her website here!
Rayonnement 4

L'or est partout

L'Oeil

Der Fliegende Holländer

Idefix

Idylle
Ich Glückspilz war letzte Woche beim 17. Carrefour du Patchwork - und Mannomann, ich habe so tolle Quilts gesehen, wunderbare Kunstwerke! Ein paar Ausschnitte aus meinen Lieblingsausstellungen werde ich auf diesem Blog teilen - und heute fange ich an mit ein paar Arbeiten von Hilde van Schaardenburg. Ihre Quilts haben mich echt begeistert - und "L'Oeil" ist einer meiner absoluten Lieblingsquilts aus der ganzen Ausstellung. Ich konnte kurz mit ihr sprechen - sie ist supernett, und sie hat eine spannende Biographie. Wer will mehr über sie wissen? Hier entlang - ihre Website ist hier!

5 comments:

Sabine said...

Danke, Frauke, für die tollen Bilder, durch die auch wir Daheimgebliebenen vom Carrefour profitieren können. Ich erwarte mit Spannung den nächsten Post.

Julie said...

Thank you, Frauke, for highlighting this wonderful artist's work.

Cecily said...

Wow, those are gorgeous! The first two are especially lovely...

Hilary Melton-Butcher said...

Hi Frauke .. they are just incredible - stunning .. and no wonder you were captivated .. yours are great too .. such workmanship and artistry .. fantastic - thanks - Hilary

Susanne (flicKwerk) said...

Der "fliegende Holländer" ist toll! Danke für's mitgucken lassen!