Friday, September 23, 2011

Carrefour du Patchwork - Katie Pasquini Masopust

Another part of the show I was excited to see were the quilts by Katie Pasquini Masopust. And I was not disappointed, not at all! We saw some wonderful quilts by Katie Masopust, and even better - she showed a painting and the quilt that resulted from that painting side by side. This really fascinated me, and so, these two are the first two pictures I show you here. Do you see how much those two resemble each other? and do you see that there are details she changed?
Bouquet - Painting

Bouquet - quilt
Eine andere Ausstellung, auf die ich sehr gespannt war, waren die Quilts von Katie Pasquini Masopust. Ich wurde nicht enttäuscht, kein bißchen! Katie Masopust zeigte einige wunderschöne Arbeiten, und was ich noch viel interessanter fand - sie zeigte ein Gemälde und den Quilt, der nach diesem Gemälde entstand, direkt nebeneinander. Superspannend, die zwei miteinander zu sehen - und das sind auch die ersten zwei Bilder, die ich euch hier zeige.Seht ihr, wie sehr die zwei sich ähneln? Und bei genauerem Hinsehen - seht ihr die Details, die sie geändert hat?

Here are some more of her quilts she showed at the exhition. They can be found at her website here. And - most of them are for sale, and I only wished I could afford one or two of them ...
Jetzt zeige ich euch noch ein paar mehr der Quilts, die in dieser Ausstellung zu sehen waren. Alle sind auch auf Katies Website (hier) zu finden. Die meisten davon sind übrigens auch käuflich zu erwerben - und ich würde mich freuen, wenn ich mir da vielleicht so ein oder zwei von leisten könnte ...
Rocks

My Garden

Cadence

Alegre Chamisa
Next to the quilts by Katie Masopust were quilts by her students. Last year was the first time a masterclass after the exhibition was offered, and I think it's a wonderful idea to show quilts by students that took this class! I will show you some of these quilts in one of my next posts.

Neben den Quilts von Katie Masopust gab's auch Quilts von ihren Schülerinnen zu sehen. Letztes Jahr war das erste Jahr, in dem es eine sogenannte Masterclass nach den Ausstellungen gab, und es ist einfach toll, daß die Ausstellungsleitung Quilts aus dieser Masterclass zeigt! Einige davon zeige ich euch in einem meiner nächsten Posts.

2 comments:

Benta At SLIKstitches said...

WOW, i would have guesed the painting was the quilt, and the quilt was painting! both are fab though!

QUILT ROUTES said...

Katie P M has a show airing on The Quilt Show at the moment, demonstrating how she does these pieces. Well worth a watch. Lucky you getting to see these.

Deborah