Sunday, September 11, 2011

Desert plants in Stuttgart ??

I spent a lovely afternoon with friends at a park in Stuttgart. Of course, I had my camera with me ... and when I looked at the pictures at home, this one made me grin. Guess I could tell you I took this somewhere at the Mediterranean ;-)) but no, this lovely place is in the heart of a German city!
Diesen wunderschönen Sonntag nachmittag haben wir mit Freunden im Killesberg Park in Stuttgart verbracht. Logo hatte ich meine Kamera dabei ... und als ich mir zu Hause die Bilder angeguckt habe, mußte ich grinsen. Ich vermute mal, würde ich Euch erzählen, daß ich dieses Bild irgendwo am Mittelmeer aufgenommen habe, würdet ihr das nicht bezweifeln ;-)) aber ne, dieses wunderschöne Plätzchen ist mitten im Herzen einer deutschen Großstadt !

2 comments:

Hilary Melton-Butcher said...

Hi Frauke - that is quite a site .. and looks as though the cacti and desert plants have been there a while - despite the cold winters etc ..

Interesting to see - thanks Hilary

anthony stemke said...

That is surprisingly beautiful,Thank You.