Thursday, September 01, 2011

Journal Quilt No 13

I plan to make an art quilt where I could use some leaves. Preparing a piece of fabric with inset lines was easy - but how on earth do I need to cut it so it looks like a leaf??? I had a drawing ... but I needed a plan!
Ich plane einen Art Quilt, in dem Blätter vorkommen sollen. Das Stoffstück mit den eingenähten Linien war ja noch ganz einfach hinzukriegen - aber wie zum Donnerwetter muß ich die beiden Teile jetzt schneiden, damit das Ganze wie ein Blatt aussieht ?? Ne Zeichnung hatte ich - aber ich brauchte einen Plan!
I cut my drawing in half - and aligned my drawn lines with my sewn lines. Yeah ! I had my solution ...
Ich habe die Zeichnung in der Mitte durchgeschnitten - und die Kuli-Linien auf die genähten Linien aufgelegt. Ja - so müßte das gehen!
Now my leaf got a middle vein ...
Jetzt bekam mein Blatt noch eine Mittelader ...

and I sewed it together ...
und das Ganze wurde zusammengenäht ...

I added batting and a backing and turned it. Yep - it worked out as I hoped it would. Jens is right, it does need a stem for the "big" project", but this is just the prototype ... Right now I'm quilting it, next step will be the search for a background
und dann noch verstürzt. Wunderbar - das Prinzip funktioniert, auch wenn Jens zu Recht anmerkt, der Stiel würde fehlen. Momentan quilte ich das gute Stück, und dann muß ich mir den Hintergrund dafür ausdenken.

6 comments:

Kit said...

Frauke - this is a great little tute - thanks for showing us your method!

murgelchen said...

Super! Und Männer haben immer was anzumerken, oder?
LG,
Helga

Benta At SLIKstitches said...

Gosh, what a Lot of work! Did you use striped green fabric or have you added the inserts? It looks great

QUILT ROUTES said...

These are so clever!
Deborah

Tina said...

Looks great so far. Why not teach us some day? PLEASE!

Corinnea said...

Yes, give us a tutorial! I love the way it looks!