Wednesday, September 14, 2011

Started quilting the Second Golden Print Quilt !

To me, the first few quilting lines are the hardest. Which is probably the reason why I tend to procastinate with those first stitches! Anyway, finally I did put the first quilting lines into the Second Golden Print Quilt, and now I'm looking forward to get the quilting done (hey, I'm a girl, I don't need to be logical ) The next two days, however, will not see me quilting but admiring quilts - yes, I'm visiting the Carrefour du Patchwork in France, yippie !!
Für mich sind irgendwie die ersten paar Quiltlinien immer die schwierigsten - was wahrscheinlich auch der Grund ist, warum ich damit immer so zögere. Aber jetzt habe ich doch mal angefangen, die ersten Quiltstiche in den Second Golden Print Quilt zu setzen, was prompt dazu führt, daß ich es nicht abwarten kann, ihn jetzt auch fertig zu machen (hey, ich bin ein Mädchen - warum muß ich logisch sein???) Dennoch muß das noch ein wenig warten, denn die nächsten Tage wird das nix mit dem Quilten, dafür gehe ich Quilts gucken - im Elsaß, beim Carrefour du Patchwork!

6 comments:

Diane Wright said...

Carrefore du Patchwork?! Oh, I am envious...take pics. I'm sure it will be inspiring. And I can hardly wait to see the quilting on Second Golden Print.

Madalene Murphy said...

I know what you mean about taking those first stitches. I can find a million little things to do instead of sitting down and beginning. Have you been to the Carrefour du Patchwork before? Have a wonderful time!

Lynn said...

Oh my! Have fun! Please take pictures to share with those of us who can't go.

Liz Schaffner said...

Oh I am soooo jealous !!! I wish I was going to France too! I always wanted to go...maybe next year?
Have a great time and pretend I am sitting on your shoulder looking at all the beautiful quilts.
XXX

QUILT ROUTES said...

A friend of mine is going and I wish I could too:(
We want pictures.
Looking forward to the big reveal of the quilt.
Deborah

Susanne (flicKwerk) said...

Da wünsch ich dir viel Spaß im Elsaß! Ich kann dieses Jahr leider nicht hinfahren, da überschneidensich zu viele Termine, sehr schade!