Thursday, September 29, 2011

A purchase and a lesson learnt

Yes, I'm showing you a picture of a laptop today ...  it is my laptop, and it's brandnew. And it has kind of a story, and I treasure it as much for being my brandnew laptop as for the lesson it taught me. I wondered for a while whether I want to share this story - and yes, if you don't mind, I'll share it ;-))
Remember I took the class by Kelly Rae Roberts, "Flying Lessons"? I took it because I want to live a more creative life - in terms of life itself, but also in terms of creating an income from my creativity. During that time, my old notebook started to break down. And pretty soon, on a Saturday afternoon, with no husband at home ... I was not able to get my pictures from my camera to my laptop. Would you guys like this blog without any pictures? No? I guessed so ;-)) I tried everything I could think of to solve my problem - no luck. At that time, money was tight over here (it still is - but some circumstances have changed substantially in the meanwhile), and so I wondered what the heck to do? how could I spent the money for a new laptop? Would it be possible to fix the old one - and how long would that last? Poor me, poor me - yes, I had a big big HUGE self-pity-party, there might have been even tears of frustration and self-pity. POOR ME !!
So, I went to bed, hoping DH would say the words I was hoping for - something in the line of "I have the magic wand, no problem, get that new laptop, honey!" As DH is a great guy, but does not have that magic wand, he did not say this ... POOR ME !!
(can you still stand my self-pity-party? Guess you are relieved you were not invited, hmm?)
The next morning (Sunday ...) we were preparing breakfast. I continued feeling sorry for myself and saying so. Several times. Still no magic wand ... and than it hit me. Who is the one who needs to take my plans and wishes for my life seriously in the first place? Yep - that's me. Nobody else! Not a knight with a magic wand ... just me. Oh my. There I was, standing in the kitchen, mouth open - and tearing up. Because the solution to my problem was easy and scary at the same time. I just needed to make up my mind - what is more important? Being afraid of the future or taking my wishes seriously? If I was longing for that creative life, where connecting with people from all over the world plays a key role - than I needed a working tool. Super simple. The end of the story? Next day, DH and me went to town and got me a new laptop. DH, being the nice guy he is, set it up for me - thanks, honey!
And so this laptop is not only a nice and wonderful tool - it is a reminder. It reminds me to take my plans, my wishes for my life seriously. To follow my dreams - and to just trust the future. Future, here I come!!


Doch, doch, ich zeige euch heute ein Bild eines Laptops - das ist meiner, und er ist nagelneu. Dahinter verbirgt sich eine Geschichte, und ich hänge an meinem Laptop erstens, weil er ein nagelneuer, rasend schneller Laptop ist, und zweitens, weil er mich ganz schön was gelehrt hat. Ich habe lange darüber nachgedacht, ob ich diese Geschichte teilen will - und ja, wenn ihr's lesen wollt, hier ist sie ;-))
Erinnert ihr euch noch daran, daß ich den Kurs von Kelly Rae Roberts "Flying Lessons" belegt hatte? Es ging mir um ein kreativeres Leben - im allgemeinen Sinne, aber auch im Sinne von "Geld verdienen mit dem, was ich da so tue". Während dieser Zeit fing mein alter Laptop an zu zicken ... und zack, an einem Samstag Nachmittag, mit einem abwesenden Ehemann, weigerte sich das doofe Ding, die Bilder von meiner Kamera runterzuladen. Wäre doch klasse, wenn dieser Blog keine Bilder mehr hätte, oder? Seht ihr anders? Habe ich mir beinahe gedacht ;-)) Also versuchte ich alles, was mir so einfiel, um das Problem zu lösen - ohne Erfolg. Damals war bei uns das Geld echt knapp (ist es immer noch - aber es haben sich einige Dinge zum Besseren gewendet) - also, wie bitte schön, sollte ich mir einen neuen Laptop leisten können? Könnte man den alten vielleicht noch mal richten? Wenn ja - wie lange hält das dann? Ach je, ich Ärmste, so ein Pech, warum muß das mir passieren - richtig vermutet, ich ergab mich meinem Selbstmitleid, und wenn ich das tue, dann richtig ... Ich war ja sowas von arm dran !!
Ich hoffte dann auf die erlösenden Worte meines Liebsten, sowas in der Größenordnung von "Schatz, kein Problem, guck mal, ich zaubere die Lösung aus dem Hut, kauf' Dir das neue Laptop!". Mein Liebster ist ein echt toller Kerl, aber zaubern - das kann er nicht, und somit sagte er auch nix derartiges. Ich ÄRMSTE !! (gell ihr seid nicht böse, daß ihr diesen Selbstmitleid-Anfall nicht life erleben mußtet ...).
Am nächsten Morgen (Sonntag) äußerte ich während der Frühstücksvorbereitungen weiter meine Kümmernisse. Mehrfach. Immer noch nix aus dem Zauberhut - und dann tat es einen Mordsschlag, sozusagen. Ich stand mit offenem Mund in der Küche - und fragte mich: Wer, bitteschön, muß denn zuallererst mal meine Pläne und Wünsche für mein Leben ernst nehmen? Na? Jawohl - das bin ich. Sonst niemand. Kein Ritter auf'm weißen Roß mit Zauberhut oder so - ne, einfach nur ich. Ach herrje ... wenn ich mich richtig erinnere, kamen mir die Tränen. Mitten in der Küche .... Die Lösung meines Problems war also supereinfach und fürchterlich einschüchternd gleichzeitig. Ich mußte mich "einfach nur"entscheiden, was ich wichtiger nehmen wollte - meine Ängste vor dem, was die Zukunft bringen mag, oder meine Wünsche für mein Leben? Wenn ich meine Pläne weiter verfolgen wollte, für die das Netzwerken mit Menschen weltweit ganz zentral ist, dann brauchte ich dafür ein funktionierendes und zuverlässiges Werkzeug. Ganz einfach. Und das Ende der Geschichte? Montags sind Jens und ich losgezogen und haben für mich einen neuen Laptop gekauft. Und da mein Mann ein klasse Typ ist, hat er mir den dann aufgesetzt - vielen Dank, Schatz!
Somit ist dieser neue, schnelle Laptop nicht nur ein klasse Werkzeug - er ist sowas wie eine Mahnung. Er hilft mir, meine Pläne, meine Wünsche für mein Leben ernst zu nehmen. Meine Träume zu leben - und der Zukunft  einfach zu vertrauen. Auf geht's - ich freu' mich drauf!

10 comments:

Deborah in Atlanta said...

That's a WONDERFUL story and I'm glad you shared it with us. So many times, we put our wants and needs to the back burner, because we feel we aren't deserving. But we are. And you know what? I think we women generally think that way more than men do. Or at least that's my thoughts about the subject. I'm so glad you followed your heart and glad hubby was so helpful. Congratulations on your new toy! YAY!!!

Marj said...

Your story sure rings true to me. I do the same thing. Glad you won the battle with yourself. I know that you are going to soon be making money from your art. Good luck!

geni said...

Congratulations with your new laptop and more important: with winning the battle by following your hart!

Lynn said...

Great story and good for you!! I know just what you mean though. I've struggled with the same issues and still am. However I also recently purchased a big ticket item just for my art - my new HQ Sweet 16, an investment in myself.

Tina said...

There is an old comercial for beauty products " Because I am worth it" That has guided me for a while now. I am worth the new whatever, and I should not feel guilty for believing in myself and making myself a priority in my life. Thanks for sharing the story, and YES I believe you can make money of your art !
You have inspired me so many times to believe in myself, thanks girl.

Liz Schaffner said...

Congratulations on the new laptop ! Isn't it fun getting new toys!
I would of came to your "pity" party...I am good at self pity LOL
XXXX

QUILT ROUTES said...

I know that feeling! It will come back but there will also be rewards. Thanks for sharing and Best Wishes for your future endeavours.
Deborah

Marjorie said...

It's like mountaineering. You sweat and work hard to get to the peak. Hurray! Then you realize you're only 1/2 done. And it takes different skills and equipment to finish. And the most frightening moment is the first step off the rappel. It takes both skill and planning as well as a bit of faith that you'll be safe. Enjoy the rest of the journey.

Susanne (flicKwerk) said...

Tja, wie wahr! Was frau macht, soll sie richtig machen, und dazu gehört gutes Werkzeug! Aber das kenn ich auch mit dem "das geht nicht, weil...,", und dann ist die bewährte Hilfe der Satz "was wäre wenn...", und schon gibt es Lösungen!

Benta At SLIKstitches said...

We have a hair care advert on TV in UK that has the end comment "because I'm worth it" and sometimes we need reminding that we ARE worth it!

Life is about choices, and you may have chosen to eat just bread and cheese for a month, (in England we use the example of beans on toast, but I think we are the only country to appreciate baked brands!) but that's OK once in a while!. Thanks for sharing ;-)