Tuesday, October 25, 2011

Back to sewing !

Work is still quite demanding, but tonight I managed to get back to my sewing machine. A good friend of us is going back to the US and we are making a collection of  mini-quilts for her. Today I finished my top! It's a combination of some themes I'm working on right now: nine-patches, accents with black-and-white-fabrics, freehand-cutting, using hand-dyed fabrics together with commercial fabrics, cutting an edge of and replacing it ... and of course, Tina's favourite colour orange had to be included! Tomorrow I'm going to quilt it ...
"Auf Arbeit" geht's immer noch ganz lustig her - aber ich hab mich heute abend aufgerafft und meine Nähmaschine eingeschaltet. Eine gute Freundin von uns zieht zurück in die USA (leider ...) und wir nähen DINA4-große Quilts für sie. Heute wurde mein Top fertig! Dadrin sind alle möglichen Themen, die mich gerade interessieren - Nine-Patches, Akzente setzen mit schwarz-weiß-gemusterten Stoffen, freies Schneiden, selbstgefärbte Stoffe mit konventionellen Patchwork-Stoffen kombinieren, einfach ne Ecke abschneiden und was anderes dransetzen ... und natürlich mußte Tinas Lieblingsfarbe Orange mit rein! Morgen wird gequiltet ...

2 comments:

Julie said...

What a lovely joyful piece, your friend will be delighted.

Benta At SLIKstitches said...

I love your random quilts!