Sunday, October 02, 2011

Fall-fun on a train

Yesterday was family day - we took a train trip with DSIL and our nephew. While the men enjoyed the machine, I fell in love with the early fall landscape. So, after the pic of the steam locomotive that pulled the train, I'll show you some lovely landscape pictures!
By the way, as I mentioned yesterday, I signed up for Blogtoberfest 2011. This is a fun blogging event by Cathy from Australia - thank you, Cathy! This event is just for the fun of it - I'm supposed to blog every single day for the whole month of October. On the right side of this blog is the button that takes you to the link-up-URL with all the participating blogs - have fun browsing!
I am allowed to host a giveaway during Blogtoberfest - and I think I'll do that. I planned one anyway, because I plan to open my etsy shop in October. Stay tuned - I'll do my best to make October a FUN month!
Gestern war Familientag - wir waren mit Jens' Schwester und Paul Dampfzugfahren. Während die Männer von der Technik begeistert waren, haben mich die Bilder des frühen Herbst in ihren Bann geschlagen. Also gibt's natürlich ein Bild von der Lokomotive, die unseren Zug zog, und ansonsten gibt's ein paar Landschaftsbilder, die mir sehr gut gefallen !
Übrigens, wie gestern schon erwähnt, ich habe mich für das Blogtoberfest 2011 angemeldet. Das ist ein spannendes Blogger-Projekt von Cathy in Australien - vielen Dank, Cathy! Dabei geht's schlicht um den Spaß am Bloggen - das anzustrebende Ziel ist, jeden Tag im Oktober zu bloggen.Rechts in diesem Blog ist auch ein Button - wenn ihr den klickt, landet ihr auf der Seite mit allen teilnehmenden Blogs. Viel Spaß beim Entdecken !!
Während des Blogtobers kann man auch ein Giveaway haben - ich denke mal, das tue ich auch ;-)) Das hatte ich sowieso vor, denn ich will im Oktober endlich meinen etsy-shop aufmachen (momentan plage ich mich noch mit den AGB's herum - ich LIEBE Bürokratie !!). Kurz gesagt, ich werde mein Bestes tun, daß der Oktober für uns alle auf diesem Blog ein spannender und schöner Monat wird !





4 comments:

QUILT ROUTES said...

Loving those landsapes.
Deborah

Kit Lang said...

I joined Blogtoberfest too, and I'm also doing a couple of giveaways too. :)

Tina said...

Lovely day , wonderful pictures of this great area.

Hilary Melton-Butcher said...

Hi Frauke .. loved the photos - great shots .. and good luck with the Octoberfest for bloggers! Cheers and have fun .. Hilary