Tuesday, October 11, 2011

New class: free embroidery!

About one year ago the wonderful work I see on Helga's blog started to nurture my secret interest in free embroidery. I learnt she took an online class by Anne Lange, a German embroidery artist - andI thought, maybe, just maybe, I can learn a bit of that, too? I signed up in September for a class by Anne, too. It started at the first in October, and till today, I did nothing on it. Today I finally started with my first exercises. Those I'm not going to show you - but maybe you would enjoy to take a look at the wonderful embroidery threads I got for my first lesson?

Seit ca. einem Jahr wird mein latent vorhandenes Interesse am freien Sticken durch die wunderbaren Werke von Helga immer mehr hervorgekitzelt. Dann bekam ich mit, daß Helga einen Online-Kurs bei Anne Lange (deutsche Stickkünstlerin) besucht hat - und das machte mir Mut, vielleicht kann ich das ja auch lernen? Also habe ich mich im September angemeldet. Los ging's am 1. Oktober, und bis heute hatte ich nicht einen einzigen Stich daran getan. Heute habe ich endlich meine ersten Stichel-Übungen absoviert. Ne, die zeige ich euch nicht - aber vielleicht mögt ihr ja einen Blick auf die tollen Stickgarne werfen, die ich für die erste Lektion bekommen habe?

6 comments:

mamarazza said...

beeindruckend! das ist natürlich weit entfernt von meinen kreuzstichbildern aus der vor-quiltzeit ... macht neugierig. ich bin gespannt auf deine sticheleien.
LG! conny

Sarcastic Quilter said...

No!!! You have to share the start projects or else we will feel inferior if we ever start and your first pictures show us the amazing show quality you've worked up to. LOL :)

Glad you are trying something new and I'm very excited for you

Helga said...

Guten Morgen Frauke,
jetzt weiß ich auch, warum sich so viele Leuz auf meinem Blog tummeln.
Dankeschön und fröhliches Sticheln.
Trau dich, Sticken beflügelt!!!!

LG,
Helga, mit Flügeln

Benta At SLIKstitches said...

You are such a tease!!! We want photos!

Filled with quilty goodness said...

So when are you going to start dyeing your own?

anthony stemke said...

Beautifully coloured threads, looking forward to the pictures.CM