Sunday, December 11, 2011

Mug Rug

Last Wednesday our quilt group had a Mug Rug exchange - and I can show you the mug rug I did and the one I got! We all picked a name and sewed our Mug Rug as a secret surprise. The lady I did mine for could not come to the meeting, so I just can hope she likes what I did for her. As I liked my woven stocking, I did a similar thing - and after the weaving, I browsed through my novelty fabrics, and YES, it's a good thing to have a stash! I found a cup and a cookie, appliqued them on and voila - the result was a cute Mug Rug!
Am Mittwoch gab's bei der Nürtinger Quilt Gruppe einen Mug Rug Tausch (Mug Rugs sind die niedlichen kleinen "Tisch-Quilts", auf die frau eine Tasse samt dazugehörigem Keks abstellen kann). Ich zeige euch heute den Mug Rug, den ich genäht habe, und den, den ich bekommen habe! Wir haben alle höchst geheim einen Namen gezogen - und Mittwoch war dann der große Tauschtag. Leider konnte Dorit nicht zum Treffen kommen, und jetzt kann ich nur hoffen, daß ihr mein Mug Rug gefällt ... Da mir mein gewebter Stiefel gut gefallen hatte, dachte ich, das mache ich doch gleich noch mal! Nach dem Weben habe ich meine Motiv-Stoffe durchgewühlt, und wieder mal beweist sich, daß so ein Stoffvorrat doch wirklich was Gutes ist ;-))) Da war eine Tasse, da war ein Keks, und beide habe ich appliziert, und damit war ein niedlicher Mug Rug fertig !

And here's the one I got! We were allowed to tell a bit about what we liked and what not- and Sabine did a great job! Look what I got - strong contrasts, bright colours, flower fabric, stripes - what more could I ask for! And yes, she added hand-stitching! I guess I'm in love ... Thank  you, Sabine !!
Und das ist jetzt mein Mug Rug! Wir haben alle ein bißchen was erzählt, was wir so mögen und was nicht - und Sabine hat den für mich perfekten Mug Rug genäht! guckt mal - starke Kontraste, leuchtende Farben, Blumenstoff, Streifenstoff - was könnte ich mehr wollen ? ... und ja, das ist Hand-Stickerei! Der ist sooo schön - vielen Dank, Sabine! !!

5 comments:

Kit Lang said...

they're both wonderful! :)

Stitchin' time said...

Yours is cute with the cup and cookie and I love the bold stripes on the one you received that coordinate with the colours in the flowers.
Cheers,
Robyn

Lynn said...

What a fun exchange! Both are lovely!

Benta At SLIKstitches said...

Two lovely mug rugs! Two lucky ladies!

Tina said...

I love them both. The one you did is so you, and the one you got is so you. I would like either one, please!