Thursday, December 01, 2011

Stitched Circle

I stitched 16 circles ... for my secret project ;-)) And now I'm stuck, because I used tailor's chalk for marking my straight lines - and I can't remove them !!! Do I need to redesign my quilt - or does somebody have a secret hint how to get rid of that chalk ? Please ... HELP !!
Von diesen Kreisen habe ich 16 Stück gestickt - für mein geheimes Projekt ;-)) Und jetzt bin ich einigermaßen frustriert, ich habe nämlich Schneiderkreide fürs Markieren meiner geraden Hilfslinien verwendet ... und die kriege ich jetzt nicht mehr raus !!! Muß ich meinen Quilt neu designen - oder hat jemand ein geheimes Rezept, wie ich diese Striche entfernt kriege ? Bitte, bitte ... HILFE !!

5 comments:

Kit Lang said...

I don't know what kind of tailor's chalk you have in Germany, but with ours, you just rub it against another piece of cloth and it comes out. Worst comes to worst, sometimes you have to steam it out with the iron (just the steam, not the metal part).

Good luck!

Stitchin' time said...

As Kit said it should rub out easily but you may have a different type to us. Can you contact the maker for advice?
Cheers,
Robyn

Susanne (flicKwerk) said...

Trocken bürsten hast du sicher schon probiert? Oder mit einem Stück Stoff vorsichtige rubbeln. Mit Dampf oder Wasser wäre ich vorsichtig, vielleicht mal an einer Ecke probieren. Mist, das! Viel Glück (und sonst gibt es vielleicht noch eine Lösung a la: "das gehört so" :-) )

Benta At SLIKstitches said...

My thought too would be friction, another piece of fabric, or a dry paint brush, or can you wash it? I hope you succeed, but otherwise ask yourself if anyone else would notice - I crertainly can't see it frm the photo!

Corinnea said...

I love your circle and I can't see the chalk... hopefully the advice you were given works.