Tuesday, January 10, 2012

We deserve better !

Yep. "Occasional 3" and me - we both deserve better. Remember my word for 2012? "Light" - and so I made a decision.
I planned to enter "Occasional 3" into a competition. The application with pictures of the "almost" finished quilt need to be there this Sunday. The top is finished ... no quilting, no binding. I could rush through the process and at least get some of the quilting done ... but no. I want to quilt this piece with love and happiness in my heart, not with a stressed look on my face and fear of "not making the deadline" nagging at me. Since I started this quilt I have an idea for a finishing touch, and I want to try it. If that means staring at it for hours and hours - I want to do that! And so, the application form will stay empty. At least for "Occasional 3" ;-)) Maybe I enter another quilt, that does not fit the theme "Flora" - this would be possible, the OEQC has several other categories available.
Do I need to tell you that I do feel a lot lighter? Much better? Happier? YES - I do !

Also ich finde, "Occasional 3" und ich - wir haben beide was Besseres verdient. Erinnert ihr euch noch an mein Wort für 2012? "Light" - und somit war's Zeit für eine Entscheidung. 
"Occasional 3" wollte ich bei einem Wettbewerb einreichen. Das Anmeldeformular mit Bildern vom "fast fertigen" Quilt muß diesen Sonntag dort sein. Das Top ist fertig - nix gequiltet, kein Binding. Natürlich könnte ich mordsmäßig rumstressen und wenigstens einen Teil des Quiltings hinkriegen - nö, ich will das nicht. Ich will diesen Quilt vergnügt und glücklich quilten, nicht mit einem Riesenstreß und ständig mit der Angst im Nacken "ich schaff das nicht". Seit ich an diesem Quilt arbeite, habe ich eine Idee, was ich mit ihm noch anstellen möchte - und ich will das ausprobieren. Das kann durchaus bedeuten, daß ich davor stehe und ihn stundenlang anstarre - na und? Dann will ich das eben machen! Also wird das nichts mit der Anmeldung von "Occasional 3" für diese Ausstellung. Vielleicht melde ich einen anderen Quilt an, der dann eben nicht ins Thema paßt; die Kategorien der OEQC lassen das zu.
Muß ich euch noch sagen, daß ich mich wesentlich leichter fühle? Besser? Glücklicher? Yep - tue ich ;-))

5 comments:

Deborah O'Hare said...

Glad to see you are "letting go" :)

Kit Lang said...

Good for you! Enjoy your "light". :)

Susanne (flicKwerk) said...

Wenn sich Erleichterung breitmacht, ist das ein sicheres Zeichen, daß die Entscheidung richtig war! Es soll ja auch weiterhin Spaß machen..

Corinnea said...

I'm glad you didn't feel you had to go ahead and rush it.

Madalene Axford Murphy said...

Deadlines can be a great motivator but sometimes the process can be as important--or even more important than the product. Glad you gave yourself the time and am once again intrigued with what will come from your creative mind.