Wednesday, February 01, 2012

That red sail ...

After some exhausting days in the office ... I managed to spent an hour in the studio ;-)) and started working on the Otter quilt. I almost finished the top row ... and I think I'll need the seam ripper next. That red sail does not look right to me. What do you think? Am I too captious ?
Die letzten Tage im Büro waren ganz schön anstrengend ... aber heute habe ich es tatsächlich geschafft, eine Stunde im Studio zu verbringen - und ich hab' am Otter-Quilt gearbeitet. Die oberste Reihe ist fast fertig ... und ich denke, als nächstes brauche ich den Nahttrenner ;-)) Dieses rote Segel da oben sieht nicht richtig aus. Was denkst Du? Bin ich überkritisch?

7 comments:

mamarazza said...

Ist das der Makower-Stoff vom Summer Challenge? Ist auf diese Entfernung fast nicht zu sehen, aber der passt vom Stil her nicht dazu. Und wenn er DICH stört mach ihn raus.
LG, Conny

Diane Wright said...

Me either...maybe there should be more ;^) I always enjoy your days in your studio. Thanks.

Kit Lang said...

I like that little hit of red - it draws your eye up to that corner which is good because there's a lot going on in the quilt.

KB Design said...

Mir gefällt dieses kleine rote Detail. Es bringt zusätzlliche Spannung hinein. Nur, vielleicht ist es zu weit oben, da könntest du ausprobieren, was es ausmacht, wenn es eine Reihe darunter platziert wird.

Liebe Grüsse
Brigitte

Susanne said...

Mich würde das auch stören, denke ich. Obwohl der rote Akzent gut ist, aber dann vielleicht öfter über den Quilt verteilt? Aber ich habe auch das Gefühl, dass dieser Druck nicht so zu den anderen paßt,(kann aber auch täuschen, so von weitem...)

MulticoloredPieces said...

Hi, Frauke. Your question is interesting. I would vote with either adding a bit more red, or else tone down the red sail with paint or thread or an appliquéd bit of fabric over it. In any case, the blocks are beautiful.
best from Tunisia,
nadia

Tina said...

The red sail does not bother me, but you know it is there and if it bothers you take it out. Doesn't Mr. B already have a martitime quilt? Does he need two of them?