Saturday, May 26, 2012

A new series !

I realized that my last post about my new series was a bit unclear - sorry for this ! Right now, I'm in the "have-fun-on-paper-with-ideas" phase. And I have to tell you - I'm surprised that I like playing on paper before I'll start with fabric. My next step for my design was looking for a pic of a circle on the internet. I found one I like - here it is: 
Mir ist klar geworden, daß mein erster Post über meine neue Serie ein bißle mißverständlich ist - das tut mir leid! Zur Zeit bin ich gerade dabei, Ideen auf Papier auszubrüten. Was mich selbst am meisten überrascht: dieses vorher-Herumspielen-auf-Papier macht mir einen Riesenspaß ;-)) Als nächsten Schritt für meine Entwürfe brauchte ich ein Bild von einem Kreis. Bei Wikipedia wurde ich fündig:


http://de.wikipedia.org/wiki/Polarkoordinatenpapier
PolarPapier.PNG 
And why is this circle so perfect for my design ideas ? Two years ago, I gave friends paintstick-rubbings from a circle-pattern for christmas. This picture shows a quilt my friend Conny made - it is a Row Robin, and she used her white-on-black paintstick rubbing for a center. After I realized that Conny was using the circle, something started nagging at me - I wanted to play with circles, too! That's where I am right now - playing with possibilities ...stay tuned !
Und warum ist ausgerechnet dieser Kreis so prima geeignet für meine Entwürfe? Vor zwei Jahren habe ich zu Weihnachten Paintstick-Frottagen von einem Kreismuster verschenkt. Das nächste Bild zeigt einen Quilt, den Conny genäht hat - es ist ein Row Robin, und sie hat ihre weiß-auf-schwarz-Frottage als Center benutzt. Nachdem mir klar wurde, daß Conny ihren Kreis tatsächlich verarbeiten würde, fing es in meinem Unterbewußtsein an zu rumoren: hey, ich will auch mit Kreisen spielen! Und das tue ich jetzt gerade - mit ganz verschiedenen Möglichkeiten spielen ... ich werde dich auf dem Laufenden halten ;-))

2 comments:

Benta At SLIKstitches said...

I love Connie's quilt, what a great idea, look forward to seeing your circles

Rafael's Mum said...

Speaking of Circles, do you read Mari's blog? Look what she has done with the circle: http://www.thequiltingedge.com/2012/05/that-works-rather-well.html