Thursday, May 03, 2012

"Serendipity" - or: how to spend a day off work

I did not show you anything about this newest quilt by me - mostly because it was done in a very short time. Here is it finished - if you want to know a bit more about it, just read on!
Über dieses neueste Werk habe ich bisher noch gar nix erzählt - der ist auch in ganz kurzer Zeit entstanden. So sieht er fertig aus - wenn du noch ein bißchen mehr darüber wissen möchtest, einfach weiterlesen ;-))

Remember I talked about being a member of "Art 1016" and the first challenge "connection"? Of course we got a new theme at the beginning of March ... "serendipity". Seren...what ??? OK, PONS.EU to my rescue. Oh oh oh. Why this is a lovely word - I had no idea what to do with it ??? Some ideas came to my mind ... but honestly, I did not really like one of them.
Besides thinking about serendipity, I started to clean and re-organize my studio. And while I was at it, a very very old UFO surfaced ... and I considered this a serendipity! This is the first pic of it ... yes, it IS that old !!

Erinnerst du dich noch - ich hab mal erzählt, daß ich bei "Art1016" mitmachen darf, und vom ersten Challenge mit dem Thema "Connection"? Logischerweise gab es auch ein neues Thema Anfang März: "Serendipity". Ah ja. WAS ??? PONS.EU konnte mir weiterhelfen ... "glücklicher Zufall" ... na ja, wirklich schlauer fühlte ich mich jetzt nicht. Ein schönes Wort, ohne Zweifel - aber eingefallen ist mir dazu nichts. GAR nichts.
Außer über glückliche Zufälle zu grübeln, habe ich noch angefangen, mein Studio aufzuräumen und zu putzen. Und da fiel mir ein sehr altes UFO in die Hände, irgendwo in der hintersten Ecke ... und ich dachte, was für ein Zufall! Was für ein glücklicher Zufall!! Das ist das erste Bild von dem guten Stück ... ja, es ist wirklich schon uralt !!

Next I felt the urge (maybe all those spring happening outside was the reason for it?) to quilt grass. So I did that ...
Dann hatte ich - es war ja schließlich mittlerweile Frühling draußen - Lust, Gräser zu quilten. Gesagt - getan ...

In the meanwhile, I had found some artificial flowers in another corner of my studio. I dismantled them
 Zwischenzeitlich hatte ich auch noch einige künstliche Blumen in einer anderen Ecke gefunden. Die habe ich auseinandergenommen ...

... and sewed them on ... and so, I had a blast on my day off!
 ... und aufgenäht ... und hatte somit einen ganz wunderbaren freien Tag !!
I love this little piece - even more as it gave me the lovely experience of the flow while I worked at it. And now I'm one UFO down ;-))
Mir gefällt dieser kleine Quilt sehr - besonders weil er mir auch die wundervolle Erfahrung des "Eintauchens" während der Arbeit daran gab. Und außerdem - hab ich jetzt ein UFO weniger ;-))

Now - jump over to Art 1016 and enjoy the art quilts you get to see over there! 
Und jetzt möchtest du sicherlich zu Art 1016 rübersurfen und die Art Quilts genießen , die du dort zu sehen bekommst !

4 comments:

Tina said...

Lovely little quilt. I love what you did with the stuff we ahevlaying around and uncover when we clean our sewing rooms. You do know my birthday is this month. I have a spot for the little treasure in my room.

Tina said...

I love the little quilt. What you can do when you clean up your room, fascinating!

Benta At SLIKstitches said...

Serendipity is my favourite word, as well as a lovely sound, a happy meaning, and now I have an image of a beautiful quilt to go with the word!!

Corinnea said...

I wish my mind thought more like yours! So pretty!