Monday, June 04, 2012

"Occasional 3" is now officially a finished quilt !

And without many more words - here is a picture of Occasional 3 for you!
Und jetzt mach' ich nicht mehr viele Worte - hier ist ein Bild von Occasional 3 für dich !

This detail shot shows you what took me quite a while - the 3D-flowers. They are machine-stitched on tulle and sewn on by hand. In the center are beads, also sewn on by hand. In the next few days, I'll show you some more detail pictures - and explain how I did the 3D-flowers.
 Dieses Detailbild zeigt, was mich in den letzten Tagen ganz schön beschäftigt hat - die 3D-Blüten. Sie sind auf Tüll maschinengestickt und dann von Hand aufgenäht. Danach habe ich in der Mitte noch Perlen aufgenäht. In den nächsten Tagen zeige ich euch noch ein paar weitere Detail-Bilder - und erkläre, wie ich die 3D-Blüten gemacht habe.

13 comments:

Kit Lang said...

When you click on it and look at it "big" you really see how amazing this quilt is.

Great job!

Sharon said...

This is fantastic! Love all the flowers - especially those 3-D ones. You spent quite a bit of time sewing on beads. And I love your quilting on this. Great job!

Edith Bieri-Hanselmann said...

Genial! Gratuliere dir zu diesem tollen Quilt!
Fröhliches Sticheln
Edith

Linda said...

Oh my! This is GORGEOUS!

Helga said...

Liebe Frauke,

einfach fantastisch schön!
Gratulation.

LG,
Helga

Wilma said...

Again a winner Frauke!

Benta At SLIKstitches said...

Lovely! Mao the purple on the pink are 3D! Andthe same flowers else where are 3D? Andthe smaller,darker purple flowers? Them too?

Sabine said...

Super! Kriegen wir den morgen zu sehen? Ich hoffe doch sehr.
Grüße, Sabine

Irres Licht said...

Hallo Frauke

absolut perfekt :-)
Das sind natürlich auch genau meine Farben und ganz nebenbei liebe ich Quilts (und andere Dinge) bei denen man immer wieder neue Details erkennen und finden kann.
Bin gespannt auf weitere Detailfotos und freue mich, dass du uns teilhaben lässt.

Viele grüße, Ania

Kikis Handwerk said...

Hi Frauke!
Toller Quilt, ich verarbeite diese Technik in Taschen.
Siehe auch meine HP. lg Kiki

Tina said...

Super, gefaellt mir sehr gut. Einfach toll! Zu schade das ich den nicht in Natur sehen kann.

Susanne (flicKwerk) said...

Die Blüten sind der Knaller! Wieder total gelungen, dein Quilt!

Madalene Axford Murphy said...

What a glorious flower garden! And it's probably even more glorious in real life with all the textures (including the 3-D) in it.