Tuesday, September 04, 2012

Occasional 4 - 5 more blocks

The first 4 blocks for Occasional 4 got started with a pretty large piece in the center. For the next blocks, I cut my center much smaller. These blocks are now about 7" - 10" big (compared to 10" - 12" for the first 4 Blocks).
I added some orange strips after cutting through the blocks, and I added small accent orange strips in the "logs".
The dark striped fabric was a men's shirt in a former life - Hooray for flea markets !!
Do you see that the accent orange strips almost form a circle? Love that ;-))

Die ersten 4 Blöcke für Occasional 4 fingen mit einem recht großen Viereck in der Mitte an. Für die nächsten Blöcke schnitt ich dann die Mittelstücke deutlich kleiner. Diese Blöcke sind jetzt ungefähr 7" - 10" groß (die ersten 4 bringen es auf ca. 10" - 12").
Bei zwei Blöcken habe ich schmale orange Streifen schräg eingesetzt, nachdem ich die Blöcke durchgeschnitten habe, und alle Blöcke haben schmale orangene Akzent-Streifen in den "Logs".
Übrigens, der dunkle gestreifte Stoff war mal ein Herrenhemd in einem früheren Leben - bin ich froh, daß es Flohmärkte gibt ;-))
Siehst du den Kreis, den die orangenen Steifen andeuten? Das finde ich höchst interessant ;-))

3 comments:

Corinnea said...

These are possibly even more striking than the first. What's next?

Sharon said...

These look great! And it looks like you're having fun with these too.

Benta At SLIKstitches said...

oooh, looking good - now what?