Wednesday, September 12, 2012

Occasional 4 - felting the tiny blue scraps

My first step for using my scraps was ... painting the batting with diluted, light blue acrylic colour. This was NOT a good idea ... it looks nice, but felting through it was a bit painful (and messy ... millions of tiniest crumbs of blue colour in the felting machine ...).
Als erstes habe ich mein Vlies mit verdünnter Acrylfabe in hellblau angemalt. Das war KEINE gute Idee ... schaut nicht schlecht aus, aber da mit der Filzmaschine drüber zu gehen war ziemlich nervig (und überall in der Filzmaschine waren Tausende von winzigen kleinen hellbauen Krümeln !!).

The first pieces are felted to the background ...
Hier sind die ersten Stoffstücke aufgefilzt

And here all my light blue scraps are felted to the painted blue background!
 Alle hellblauen Restchen sind aufgefilzt ...

2 comments:

Kit Lang said...

I am just so curious about where you're going with this!

LyonelB said...

Hallo Frauke,
das sind ja wieder ganz interessante Einblicke, die Du da gibst und macht Lust aufs Ausprobieren.
Liebe Grüße Viola