Friday, September 14, 2012

Occasional 4 - the first (scrappy) finish

After I was able to solve to rescue my piece and quilted it, I wondered how to finish it? First, I cut it back ... but at the edges, there was still some white batting shining through. So again, I got acrylic paint out - and painted the edges with a metallic colour. Last step was a wide zigzag around the outer edge, done with the same metallic thread I had already used for the quilting. The size of it is about 10" square.
I plan to put it onto a canvas, but I'm not 100% sure how to paint it ... when I come up with a solution, I'll show it here !
Nachdem ich mein Teilchen vor dem Mülleimer retten konnte, überlegte ich - und wie mach ich das jetzt fertig? Als erstes habe ich es zurecht geschnitten / begradigt ... und prompt waren da noch ziemlich weiße Bereiche an den Kanten, wo das Vlies noch zu sehen war. Also wieder her mit Acryl-Farbe - dieses Mal eine Mettalic-Farbe. Und als krönenden Abschluß zickel-zackte ich einmal ringsrum, mit dem gleichen Metallic-Garn, das ich auch für's Quilten verwendet habe.
Eigentlich möchte ich das Teilchen (es ist übrigens ca. 25 cm im Quadrat groß) noch auf einen Keilrahmen / eine Leinwand aufbringen, bin mir aber noch nicht so ganz sicher, wie ich die gestalten möchte ... wenn ich das weiß, zeige ich es dir hier auf meinem Blog!

Here's a detail shot - I just love the distressed look of the felted fabric!
Und hier gibt's noch ein Detailbild - mich fasziniert, wie sich die Stoffe durch das Filzen verändern...

I'll link this post up with "Off the wall Friday" - jump over to see more by art quilters from around the world and what they're up to!
Dieser Link bringt Dich zu einem Blog Hop von Art Quiltern: "Off the wall Friday" - viel Spaß beim Stöbern !!

5 comments:

Deborah OHare said...

I wasn't sure if this was going to be part of your Occasional 4 or not, but now I know. Don't you just love the texture of the embellished pieces?

Lisa Chin said...

Very nice! I like the way you finished it.

Nina Marie said...

ohh the embellishments really add a lot. I think its hard to to use embellishments just right. Great finish!

wholly jeanne said...

Creative solution! Love the textures.

Quilter Beth said...

I really like the texture of your piece.