Monday, September 10, 2012

Occasional 4 - leftovers ...

Working on Occasional 4 means a lot of trimming - as in: lots and lots of tiny pieces. I trimmed and trimmed, and after I had trimmed the 5 blocks from this post, I had a beautiful little heap of tiny scraps in light blue with some splashs of orange on my cutting mat. You would consider them "trash" (and you would be probably right ...) - but they begged to be "used". hmmmm ... I remembered what I had seen on Deborah's blog ... how about using my embellisher with my tiny little beauties ??? Stay tuned ;-))
More scraps ... waiting for "I don't know yet what" ...

Das Arbeiten an Occasional 4 bringt jede Menge zurückschneiden mit sich - das Ergebnis: lauter winzige Schnipsel. Als ich mit den 5 Blöcken dieses Posts fertig war, hatte ich einen wunderschönen kleinen Haufen von hellblauen Schnipseln mit ein bißchen Orange dazu auf meiner Schneidematte liegen. Du nennst sowas Müll? na ja - ist es wahrscheinlich auch ;-)) aber sie bettelten geradezu darum, doch bitte benützt zu werden. Was tun? Mir ging durch den Kopf, was Deborah mit ihren kleinen Scraps so anstellt - ich könnte doch mal die Filzmaschine anwerfen ? Demnächst mehr dazu ;-))

6 comments:

Deborah OHare said...

Looking forward to seeing what comes from this!

Lynn said...

They are lovely! Looking forward to seeing what you do with them.

Tina said...

I love the blue and orange combination, I am sure you will make a great treat out of the bits.

Edith Bieri-Hanselmann said...

Frauke, da bin ich ann einmal gespannt. Besonders auch weil ich Reste liebe!
Fröhliches Sticheln
Edith

Benta At SLIKstitches said...

i dont have an embelisher, but ive had a play with one - great fun!!!

Corinnea said...

Oh dear, I've thrown out all of my pieces this size.... Can't wait to see what you do with yours!