Thursday, October 11, 2012

Occasional 4 - finding the perfect fabric pretty late ...

When I started with Occasional 4, I wanted to use a white-orange-striped fabric (small stripes). I went to several shops ... nothing. I found the fabric on the left side - the orange is not as bright as I was hoping for, and the stripes were not as small. Hey, I'm a quilter, so I can work with it, right? While we were on holiday, we visited ONE tiny little fabric shop. Guess what - there it was ... the perfect fabric (on the right). Bright orange, small stripes ... And now? Hey, I'm a quilter ... of course I can use two different striped fabrics in my quilt ;-))

Als ich mit Occasional 4 anfing, wußte ich schon sehr früh, dass ich einen Stoff mit schmalen weiß-kräftigorangenen Streifen verwenden wollte. Ungefähr ein halbes Dutzend Läden später hatte ich den Stoff links gefunden ... die Streifen breiter als gewünscht, das Orange leider relativ blaß. Na ja ... ich bin ja Quilterin, also kann ich natürlich damit arbeiten, oder?
In unserem Allgäu-Urlaub waren wir in genau EINEM kleinen (eher winzigen ...) Stoffladen. Und natürlich - da lag er, ganz unschuldig ... exakt der Stoff, den ich gesucht hatte!  Im Bild ist er rechts zu sehen - kräftiges Orange, schmale Streifen ... und jetzt? Hey, ich bin Quilterin ... natürlich kann ich beide Stoffe in meinem Quilt verwenden ;-))

2 comments:

Rayna said...

Hey, it's never too late!! Glad you finally found it.

Benta At SLIKstitches said...

Love finding *the* perfect fabric