Friday, November 23, 2012

New clothes under the christmas tree?

Shall I tell you something quite funny about myself? I love skirts - but I hate wearing them ! Silly, isn't it?
(Ok - I'll wait till you finish laughing ... )
So, last week DH and me visited a fabric market - here you see all our goodies (no, I did NOT buy everything in these bags !! DH bought fabrics for his own projects ...). 
In these bags are 2 pieces of fabric for my solution of that skirt-love-hate-problem. I'm going to sew myself culottes ! When I was a kid, my mom sewed them for me ... and as I'm having a hard time to find some ready-to-wear, I'm going to sew them myself. 
Yes. 
To make sure I do so ... I'm just telling you about right here ! And I'll participate in a German blogger event, the "make-yourself-a-new-christmas-dress-sew-along". 
Yes. 
(it's called christmas dress, but you can sew whatever you want - as long as it is pretty and you wear it for christmas !)

Soll ich dir mal was einigermaßen Komisches über mich erzählen? Ich liebe Röcke - aber ich hasse es, sie zu tragen. Bißle durchgeknallt, sowas, oder?
(OK - ich warte, bis du dich ausgekichert hast ...)
Letzte Woche waren Jens und ich auf dem holländischen Stoffmarkt in Ludwigsburg - das Bild zeigt die Tüten mit unserer Beute (und NEIN, ich hab das nicht alles alleine gekauft ! Jens war ja auch auf'm Stoffmarkt ...). 
Jedenfalls sind in diesen Tüten 2 Stoffstücke, mit denen ich dieses rockige Haßliebe-Thema lösen will. Nämlich, indem ich mir Hosenröcke nähe! Als ich noch ein Kind war, hat meine Mutter mir die Dinger genäht ... und in den Läden find' ich keine fertigen ... also, selbst ist die Frau, und ne Nähmaschine hab ich ja schließlich auch. 
Jawohl. 
Damit ich's auch wirklich mache - erzähl' ich dir das mal, hier auf meinem Blog. Und um den Druck noch ein kleines bißchen zu erhöhen, hab ich mich beim "Weihnachtskleid-Sew-Along" angemeldet. 
Jawohl. 
Das heißt zwar was mit "Kleid", aber frau darf auch was anderes nähen, solange es was Nettes für unter'm Weihnachtsbaum anziehen ist!

3 comments:

mamarazza said...

*ROFL* na dann sind wir mal gespannt. nicht wg der hosenröcke, aber artsy frauke näht kleidung?!
vergiß nicht, einmal diagonal durchzuschneiden ... ;-) viel spaß!

benta atSLIKstitches said...

I don't wear skirts much either, I think it's because I don't like my thighs touching, I have a few pairs of the leggings the teenagers wear and have a pair under a skirt, and that works for me - but I don't do dress making, so the culottes would remain a PISS for me (!!! Project in shopping sack!!!)

Susanne (flicKwerk) said...

..bin immer noch am grinsen.., da bin ich auch mal gespannt, was das wohl wird (und ob du's anziehst :-)) Ich mag Röcke ja gar nicht!