Wednesday, December 12, 2012

Blues Brothers Exhibition

Do you know the movie "Blues Brothers" ? (of course you do !!!) I LOVE that movie - it always makes me smile. And I start to hum along with all the fantastic songs ;-)) So, wenn Martina announced an exhibition with the theme "Blues Brothers" I just jumped at that opportunity. I used two black woollen men's trousers (one is real black, the second one is dark grey - it's a lot darker as the picture suggests) and felted strips to a piece of black wool.

Kennst du den Film "Blues Brothers" ? (natürlich kennst du ihn !!) Ich mag diesen Film - sehr sogar. Meistens kann ich auch nicht wirklich still sitzen bleiben, bei der ganzen tollen Musik ;-)) Als Martina dann eine Ausstellung ankündigte zum Thema "Blues Brothers" war ja sofort klar - ich will mitmachen! Los gings mit zwei schwarzen Anzughosen (eine ist richtig schwarz, die zweite ist ein sehr dunkles grau - wesentlich dunkler, als es in diesem Bild aussieht). Aus diesen Hosen habe ich unregelmäßige Streifen geschnitten und auf einen schwarzen Wollstoff aufgefilzt.
And yes, this is just the background - stay tuned ! I have a favourite song in that movie ... you'll know which one it is pretty soon ;-))
Natürlich ist das jetzt nur der Hintergrund - demnächst mehr ! Ich  habe einen Lieblingssong in diesem Film ... welcher das ist, wirst du demnächst wissen ;-))

2 comments:

Deborah OHare said...

My mum had two cats. The first was a British Blue so my brother named him Jake, and then along came a stray who decided to stay and "she" was called Ellie, (instead of Elwood!)

Frau U. said...

Frauke,
Du hast zwei alte Hosen "geopfert".
Icvh bin mal gespannt was daraus wird. Und wie ich Dich kenne, wird es verdammt gut werden.
LG von einer neugierigen Martina