Friday, January 11, 2013

"Think" is finished !

Today the Blues Brothers Exhibition opens to the public - and I'm sooo proud to be part of this exhibition ! Too bad I can't attend the opening today (remember that day job ... ) but I already saw some pics of the art hanging at the Landestheater Dinkelsbühl. Soooo beautiful ! If you have the chance - go and see the exhibition, it will be worth the trip !

But now - on to "Think" ! As I wrote here, it started with black wool - of course, because what do Jake and Elwood wear? Black ! When I think of the movie "Blues Brothers", the fantastic song "Think" by Aretha Franklin just jumps to my mind. So, I just took that word, that shout - "THINK !" Because Ms Murphy is so full of life, so vibrant, I used red.
First I designed the letters to fit the space I had, than I cut them from red wool and appliqued it to the background. Next I added more felting - red wool and red silk. I quilted in the ditch and added one line of silver stitching around each letter. And yes, I (!!!) did a traditional binding and even added red silk piping.
Did I already mention that I'm pretty proud of this quilt? and happy that it's now shown to the public? Yes ? Hmmm ... dare with me, please ;-)) it's one of these wonderful moments where I just feel that big "YES !" roaring through me ;-))

Heute öffnet die Blues Brothers Ausstellung - und ich bin oberstolz, "Think" in dieser Ausstellung zeigen zu dürfen! Schade ist nur, daß ich bei der Vernissage nicht dabei sein kann (du erinnerst dich, da war was mit 'nem Brotjob ...). Allerdings habe ich schon einige Bilder der Ausstellung im Landestheater Dinkelsbühl gesehen. Einfach nur schön ! Wenn du die Gelegenheit hast - fahr' hin, guck' dir die Ausstellung an, ich bin sicher, es lohnt sich !

Aber jetzt rede ich mal ein bißchen über "Think" ! Hier habe ich beschrieben, wie ich mit schwarzen Wollstoffen angefangen habe - natürlich, weil Jake und Elwood ja genau das immer tragen: Schwarz! Wenn ich an "Blues Brothers" denke, kommt mir sofort "Think" von Aretha Franklin in den Sinn. Diesen Ruf, diesen Schrei von Ms. Murphy habe ich dann verwendet: "Schalt doch mal Dein Hirn ein!" oder eben englisch-knackig: "THINK !" Da Aretha Franklin in ihrer Szene sehr lebendig und präsent rüberkommt, habe ich rot gewählt. 
Zuerst wurden die Buchstaben entworfen, damit sie auch größenmäßig paßten. Dann habe ich sie aus rotem Wollstoff ausgeschnitten und appliziert. Dann kam noch mal die Filzmaschine zum Einsatz - mit roter Wolle und roter Seide. Gequiltet ist das gute Stück "mit Echo", und eine Quiltlinie um jeden Buchstaben herum ist mit silbernem Metallicgarn ausgeführt. Zu guter Letzt habe ich (!!!) ein ganz traditionelles Binding angenäht und dabei noch ein rotes Seiden-Piping ergänzt.

Hab'  ich eigentlich schon erwähnt, daß ich sehr stolz auf diesen Quilt bin ? und mich riesig freue, daß er jetzt ausgestellt wird? Hmmmm ... habt bitte ein bißchen Nachsicht mit mir, es ist einer dieser wunderbaren Momente, in denen einfach alles stimmt ;-))

I linked up with "Off the wall Fridays" - jump over, if you want to see some beautiful work!

11 comments:

mamarazza said...

Da kannst Du auch stolz drauf sein - wir sind auch stolz auf Dich!
Wie lange geht denn die Ausstellung?

Irres Licht said...

Geniess den Moment, er ist perfekt :-)))))

Lynn said...

It's great! I love the red piping. It frames the quilt so nicely.

Madalene Axford Murphy said...

This really pops, Frauke. I love the textures in it, particularly the background. But I also like the style of lettering. And I am indeed impressed with the binding!

Tina said...

This is a great piece, and I am so proud of you and happy that you are in the exhibit. Keep up the good work, you inspire me.

Cathy Perlmutter said...

That's a great word for a quilt!

Susanne said...

Ist der wieder toll geworden! Und er bringt genau das richtige "feeling" zum song rüber (übrigens auch mein Lieblingsstück im Film..)
Gehst du denn gar nicht zu der Ausstellung?

Benta AtSLIKstitches said...

Brilliant!

Deborah OHare said...

That song is going to be in my head all day now!

Sabine said...

R -E -S - P - E - C - T!!!

Nina Marie said...

ohhh yeah - Respect! - Aretha rules! love this!!