Monday, March 04, 2013

My otter quilt is quilted !!

A big, a HUGE thank you to Lisa Werdel !! She quilted my otter quilt - and it looks so much better than I even dreamt of. The traditional blocks are quilted with traditional patterns, the pictorial parts got free motion quilting. You'll probably don't see too much of it in these pictures - therefore, I'm going to post some detail shots during the next days. I'm absolutely thrilled with her work !!! And I have the idea that this was not the last quilt I gave her for quilting ;-))
Mein Otter-Quilt ist gequiltet - ein RIESEN-DANKE an Lisa Werdel ! Sie hat das, was ich vor meinem geistigen Auge ahnte, Realität werden lassen, und das noch 1000x besser. Die traditionellen Blöcke sind traditionell gequiltet - die Motivstoffe hat sie mit Free Motion gequiltet. Davon sieht man auf diesen Bildern nicht so wahnsinnig viel - deswegen werde ich in den nächsten Tagen noch Detailfotos zeigen. Ich bin sowas von hingerissen von Lisas Arbeit !! Und ich bin ziemlich sicher, das war nicht der letzte Quilt, den sie für mich gequiltet hat ;-))

Here's a picture of the back - I kind of "Bonnie-Hunter"-styled it ;-)) In the middle you see a part of the panel I used on the front. 
Und hier ist noch ein Bild der Rückseite - ich hab's quasi im "Bonnie-Hunter-Stil" zusammengesetzt ;-)) In der Mitte siehst Du übrigens ein Stück von dem Panel, das ich auf der Vorderseite verwendet habe.
 ... I just saw Lisa posted some lovely detail shots on her blog
... übrigens hat Lisa einige schöne Detailfotos auf ihrem Blog gepostet!


2 comments:

Lynn said...

It looks fabulous! I popped over to Lisa's blog to see the detail shots. She did a wonderful job!

Susanne (flicKwerk) said...

Schöön!