Sunday, May 26, 2013

Sunday's Sighting / Sonntagsbild

Today it's a quilting picture ... I was busy quilting a baby quilt and came to the end of the line. When I took the quilt out of the machine, I realized I had run out of bobbin thread ... sighing, because I was sure that would mean to re-sew a good deal of the line, I flipped the quilt over to the backside. And could not believe my eyes - there was a tiny little tail of bobbin thread left, and the whole quilting line was fine !

Heute gibt's ein Quilt-Bild - weil's so ein unglaublicher Zufall ist ;-)) Der Babyquilt, an dem ich gerade arbeite, hat ein Quiltmuster aus lauter geraden Linien. Eine dieser Linien beendete ich und zog den Quilt aus der Maschine, nur um zu sehen, dass der Unterfaden leer war ... na großartig, dachte ich, dann kann ich wohl einen Teil meiner letzten Quiltnaht grad noch mal nähen ... Ich drehte den Quilt um - und traute meinen Augen nicht! Ein kleines Endchen hing da noch, aber die Quiltlinie war absolut in Ordnung :-))

Let's see if Susanne and Tina have a picture for you.

3 comments:

Petra Pubi said...

ui, das war aber knapp. meistens ist es ja eher umgekehrt. lg petra

Benta AtSLIKstitches said...

isn't that lovely when it happens! my embroidery machine warns me when i get close to the end, but the sewing machine doesn't )-:

Frau U. said...

Dat Glück is mit die Quilters :-))