Monday, May 13, 2013

What if ... paper becomes my background ?

Sometimes the mind is a funny thing ... Some weeks ago I waited for sleep to come, and slowly one new-to-me-connection emerged. It went along these lines ...
  • I would love to explore hand-stitched circles more.
  • But the resulting squares are pretty small - about 6"ish.
  • So they need a background ... otherwise I'll loose them on the wall ...
  • I could do painted canvas and sew them on.
  • That should work.
  • I'm not too fond of stitching little quilts to canvas ... I have to do it by hand ... and it is hard on the hands.
  • I liked working with paper for that Bernina project ... that's interesting ...
  • And stitching on that paper was easy and looked really good!
  • what if ...
  • What if I stitched my squares on paper ??? 
 Do  I need to say that I was pretty excited at that point ;-) I convinced myself that I would remember that idea next morning - and went to sleep. Did I try what I imagined? Oh yes ... stay tuned ;-))
These circles fascinate me ...  // Diese Kreise haben's mir angetan ...

Manchmal ist es schon lustig, wie so ein Hirn vor sich hin arbeitet ... vor einigen Wochen dachte ich beim Einschlafen vor mich hin, und langsam tauchte eine neue Idee auf. Das lief ungefähr so:
  • Ich möchte gerne mit diesen handgestickten Kreise weiter experimentieren.
  • Nur sind diese Quadrate mit ihren ungefähr 6" eher klein.
  • Dann brauchen die wohl einen Hintergrund ... sonst verschwinden die ja an der Wand ...
  • Ich könnte natürlich Keilrahmen farbig getalten und sie drauf nähen.
  • Müßte funktionieren?
  • Wobei ich nicht wirklich wild darauf bin, kleine Quilts auf Leinwand / auf Keilrahmen aufzunähen ... das muß ich von Hand machen ... und das ist ganz schön anstrengend ... 
  • Das Arbeiten mit Papier für das Bernina-Kuben-Projekt hat echt Spaß gemacht.
  • Und das Maschinennähen auf diesem Papier war echt ganz einfach - und gut aussehen tut's auch !
  • Was wäre - wenn ?
  • Was wäre, wenn ich meine handgestickten Quadrate auf Papier aufnähe ???

Ich muß wohl kaum erwähnen, dass ich an diesem Punkt ein wenig aufgeregt war ;-)) Es gelang mir, trotzdem einzuschlafen - ich war mir sicher, mich am nächsten Morgen immer noch an diese Idee erinnern zu können. Und - na klar, ich habe es ausprobiert - demnächst hier mehr ;-))

4 comments:

Lynn said...

I can see why you like the stitched circle. They intrigue me too. Looking forward to seeing your progress on this idea.

Diane Wright said...

Ah, more interesting backgrounds. They are one of the things I always look for. We seem to share another interest.

Quilt or Dye said...

I am staying tuned!

Benta AtSLIKstitches said...

Oh what a brilluant idea!