Tuesday, August 27, 2013

Time 2 - will I finish in time ???

I'm happy to tell you that I belong to a new Art Quilter Group here in Germany (with a Swiss member)  - "TextilArtig". Be sure you'll here more about them on this blog - by the way, we do have a blog, too (sorry, it's only in German!). 
Our very first challenge theme is "Time" (yes, yours truly came up with that idea ... because I always wanted to explore the concept of time further. Here's the link to my first quilt about "time"). AND there's a call for entry from a German exhition ...
For this exhibition, the quilts need to have a certain size (one square meter). As my first step, I did a rough drawing - on paper in the correct size. 

Ich hab's hier glaub ich noch gar nicht erzählt, aber ich gehöre zu einer neuen Art Quilter Gruppe "TextilArtig", die sich in Deutschland gegründet hat (und ein Schweizer Mitglied haben wir auch!). Uns trieb die Sehnsucht nach Gleichgesinnten, die frau auch mal "in echt" treffen kann. So sehr ich das Internet und Social Media liebe - den Austausch in Echtzeit, so ganz direkt, den kann es einfach nicht 100% ersetzen. Von dieser Gruppe wird es hier auf diesem Blog sicherlich auch noch öfter was zu lesen geben - und natürlich haben wir einen Blog!
Unser erstes Challenge-Thema heißt "Zeit" (yep, war meine Idee ...) - und ich will die Idee, die ich hier schon mal angerissen habe, weiter verfolgen. Außerdem gibt's da gerade eine Ausschreibung der Handmade / Delmenhorst ... 
Für diese Ausschreibung müssen die Quilts eine bestimmte Größe haben - 1m x 1m. Da ich das mit dem genauen Einhalten von Größen eher schwierig finde ... habe ich mit einem 1-zu-1-Grobentwurf angefangen. Auf einem entsprechenden Stück Papier, das ich zusammengeklebt habe. Nicht schön - aber nützlich !

Next was a quite boring task - joining free-cut strip in "landscape"-colors together ...
Der nächste Schritt war dann einigermaßen langweilig - jede Menge frei geschnittene Streifen in "Landschafts-Farben" aneinandernähen ...

... so I could cut them apart again and re-sew it (yes, that was boring, too ... audiobooks are wonderful for tasks like that !)
... nur damit ich die dann wieder auseinanderschneiden und wieder zusammennähen konnte. Auch nicht gerade spannend - was bin ich froh, dass jemand die Hörbücher erfunden hat !!!
And why the question "will I finish in time"? Our group challenge is due at the end of this month ... and the call for entry at the 8th of September ... No, I'm not finished yet ;-))
Und warum die Frage - wird das Ding noch rechtzeitig fertig? Unser Gruppenchallenge ist Ende August fällig ... und für Delmenhorst muß die Anmeldung am 8. September eingehen ... wieder einmal bin ich noch nicht fertig ...

4 comments:

Carol Esch said...

Wonderful...glad you found a new group there. We are working on " rust" at art 1016............fun....

Kitchener Quilter said...

Thanks for posting that link. I had a look at it. Google translates it for me! Maybe you could get the group to put in a follow button.

Tina said...

I am sure you will have it done in "time" . You always do. Can't wait to see the finished piece. It will be wonderful I am sure .

Madalene Axford Murphy said...

Congratulations on finding a nearby group! I am a bit envious but I am hopeful I will find a group near my new home in Massachusetts.