Wednesday, September 25, 2013

Carrefour 2013 - Contemporary Expressions Part II

As promised yesterday - today it's time for a walk in the garden ;-)) an English Garden ! The topic of this Challenge by "Contemporary Expressions" was "Kew Gardens" - I feel an urge to visit these gardens right now, anyone wants to come along? 
Wie gestern versprochen - heute ist's Zeit für einen Spaziergang im Garten. Noch besser, einen Spaziergang in einem englischen Garten. Das Thema für diese Quilts von "Contemporary Expressions" war "Kew Gardens" - wenn ich diese Webseite so angucke, würde ich am liebsten sofort losfahren, wer kommt mit ?? 

Again the variety shown is fascinating - and how this exhibition still works as one. I'm pretty sure the uniform measurements add to this, too. I did not measure the quilts, but I guess they are about 60" x 20".
Auch bei diesem Thema begeistert mich die Vielfalt, die doch zusammengehalten wird. Das gemeinsame Format spielt da wohl auch eine Rolle - ich hab die Quilts nicht gemessen, ich schätze aber, sie waren 50 cm hoch, 150 cm breit.

Ann Beech: Reach for the Sun / Brenda Wroe: Through the Roof

Jill Stillman: Mosaic Lily / Victoria Cruziana

Kath Gunn: Chained Creatures

Linda Forey: Summer House

Sarah Showers: In Bloom
Kath Gunn: Tulipa
Amazing, don't you think? Soooo beautiful ...  and inspiring ... therefore, I'm off ! I have some gardening to do ;-))
Einfach nur schön, oder? Und inspirierend ... weswegen ich jetzt auch mal wech bin, ich muß ein bißle in den Garten ;-))

2 comments:

Susanne (flicKwerk) said...

Kew Garden? Immer!
Einen schönen Rückblick hast du da zusammengestellt, danke!

Benta AtSLIKstitches said...

Kew gardens are beautiful, I havent been for years, I'll come with you!