Tuesday, October 22, 2013

A new challenge theme - Movement !

Our Art Quilt Group "TextilARTig" has a new challenge - and the theme is "movement". It is due at the end of the month ... I had a very vague idea of what I wanted to do. Till I remembered that I had a "leftover" piece from "Space" ... and finally, I was interested ! 
Here you see the leftover circle - and the first stitching line. Guess what? Did not like that stitching - took it out. Did not like the backing fabric (too bluish) - changed it. Now, it looks pretty different ;-))

Für unsere ArtQuiltGruppe "TextilARTig" gibt's ein neues Thema - "Bewegung". Ist auch erst Ende dieses Monats fällig ;-)) Ich hatte nur so eine ganz vage Idee, was ich machen wollte. Bis mir ein Übrigbleibsel von "Space" wieder einfiel ... und plötzlich interessierte mich das Thema - sehr sogar !
Das Bild zeigt den übriggebliebenen Kreis von "Space" - und die erste Zickzack- Naht. Und ... gefiel mir nicht ! Die Zickzacknaht ist wieder draußen. Und die Rückseite hab ich auch gleich noch ausgetauscht (war zu blaustichig) - jetzt sieht das Ganze schon mal ziemlich anders aus ;-))



No comments: