Friday, October 04, 2013

Art Journaling, Sketchbook - should I?

Do you journal? Or do you plan your quilts ahead in sketchbooks? 
Yes? Or - no?
For me, it's a No. Plain and simple - no. 
BUT.http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=7299572#editor/target=post;postID=2660732619401582647;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=1;src=link
I did some kind of journaling while travelling to France this year - and it was fun. Again and again and again this idea of journaling pops up around me - in my blogreader, in my Facebook-timeline, in my e-mails ... and it got me thinking. Maybe, just maybe - there's something to this? I'll check it out!
Here's what I'm going to do (and yes, telling this here to the public is a way to keep me on track -I hope-).
1. As I'm a subscriber to Dale Anne Potter's newsletter, I got a lovely E-Book "PositivelyCreativeJournaling". I started working through it - v e r y  slowly (the picture belongs to lesson 2 !).
2. I signed up for the e-course by Brene Brown - I LOVED her TED-talk, and I enjoy reading her books
3. I intend to make a quilt for the Challenge at the Carrefour 2014 - and I'll work my way to this via a sketchbook.

I'll keep you posted how it goes. What about you? Is journaling important for you?
Page 2 / Topic: Gratitude

Mal ganz ehrlich - machst Du was mit Skizzenbüchern? 
oder das sogenannte Art Journaling? ja ? oder - nein ?
Meine Antwort ist kurz und bündig - Nö. 
Aber ...
Während unseres Frankreich-Urlaubs habe ich sowas Ähnliches wie ein Kritzel-Reinkleb-Rumschreib-Buch geführt - und das hat echt Spaß gemacht (soviel Spaß, dass ich meinen Mann mit dem Wunsch nach einem KLEINEN Reisedrucker erschreckt habe ...). Außerdem taucht zur Zeit gehäuft um mich herum dieses Thema immer wieder auf ... in den Blogs, die ich lese, auf Facebook, in meinen E-Mails ... was mich ja dann schon nachdenklich stimmt. Vielleicht ist da ja doch was dran? Da hilft nur eines - ausprobieren ... 
Damit ich das auch mache, schreibe ich hier jetzt öffentlich hin, was auf dem Plan steht:
1. Ich bekomme regelmäßig den wunderbaren Newsletter von Dale Anne Potter. Darin war neulich ihr E-Book "PositivelyCreativeJournaling" enthalten. Und da arbeite ich mich jetzt gaaaanz langsam durch ... (das Bild hier im Post gehört zu Lektion 2). 
2. Ich hab mich für den Online-Kurs von Brene Brown angemeldet. Ihr TED-Talk war einfach nur genial, und ihre Bücher sind ebenfalls absolut lesenswert.
3. Ich hab mir in den Kopf gesetzt, einen Quilt für den Challenge beim Carrefour 2014 einzureichen - und ich werde dazu auch in einem Skizzenbuch arbeiten.

Ich werde berichten, was dabei so rauskommt ;-)) wie sieht's zu diesem Thema bei Dir aus? Kritzelst und schreibst du "irgendwie geordnet" irgendwo rein? oder eher nicht?

2 comments:

Dale Anne Potter said...

I am so happy Frauke, that you like the free e-book. Thanks for the mention!
I also am looking forward to Brene's class !!

Kit Lang said...

I don't do "art journaling", and though I do have sketch books, mine aren't like the ones I see on the blogs. Mine is plain, and my sketches are rough pencil drawings of what will hopefully be my piece. The only colour in my sketchbooks are the daubs of paint and the formulas for them. What's important in my sketchbooks are my notes! I save my art for the work itself. I suppose if I worked full time at being an artist I might have time to make my sketch books
prettier, but for now, between day job, family and outside commitments, I only have time for the "real" art. :)