Friday, November 01, 2013

A Finish: "Movement" - "Bewegung"

Today I'm happy and proud to present you a finished piece !! More about how the process is here, here and here.

After I quilted the white background, I faced the most scary part - kind of fitting that I did that yesterday? On Halloween ?? I had to cut the circle in the middle OUT. I had already stitched the outline of the circle I wanted to set in (that's the black thread), and now I added two more stitched circles around it. Than ... I took my rotary cutter ... took several deep breaths ... and cut it out ! And it worked ;-))

Heute freu ich mich riesig, dir ein fertiges Teil zeigen zu können !! Wie's soweit kam, kannst du hier, hier und hier nachlesen.

Nach dem Quilten des weißen Hintergrundes kam der Teil, vor dem ich mich echt fürchtete ... lustigerweise hab' ich genau das gestern gemacht, also an Halloween ;-) Der Kreis in der Mitte - der mußte raus. Der Umriß des Einsatz-Teiles war bereits markiert (das ist die schwarze genähte Linie), und jetzt kamen noch zwei weitere Kreise drum rum. Dann ... her mit dem Rollschneider ! Gaaaanz tief durchatmen ... und los geschnitten. Es hat geklappt ;-))

The next step was exciting, too, but at least I had done something similar before ;-)) The edges needed finishing, I did both (the cut-out-circle and the outer edge) with the same method as I did the yellow circle before. The last step was adding the yellow circle with just a little piece of thread, so it can MOVE - and it was done ! 

Der Rest war dann zwar auch noch spannend, aber ich bewegte mich auf einigermaßen vertrautem Terrain - der Kreis mußte versäubert werden. Genau wie die Außenkante habe ich auch den ausgeschnittenen Kreis mit dem gleichen Strickgarn versäubert. Dann setzte ich meinen gewebten Kreis mit Hilfe eines Fädchens ein, so dass er frei schwebt und sich BEWEGEN kann ... fertig !!


PS: I'm linking to Nina-Marie's "Off The Wall Friday" - jump over and enjoy some wonderful quilt art !

6 comments:

Sandy said...

This is brilliant! I love the idea of an interactive quilt.
Sandy in the UK

Maria said...

Ein Loch in einen Quilt reinschneiden ist ein spannender Moment, ist dir super gelungen, tolles Teil.
LG Maria

Barbara O. said...

Witzige Idee! Der Quilt ist toll geworden, Glückwunsch!

PatM said...

Very cool! Nice work!

Tina said...

I love the finished quilt. You did a great job on cutting the circle, and finishing the quilt. Well done!

brigitte said...

ja der hat mir gleich total gefallen tolle umsetzung!!!!! <3