Friday, November 29, 2013

Small embroidery on canvas

Sometimes I like to "doodle" with an embroidery needle in my hand ... a simple running stitch ... maybe circles ? After I had several of these pieces, I started to wonder what I could do with them ? First, I quilted them and gave them a nice edge-finish.  They are about 6" to 8" squarish. Now what? How about ... painting some canvas? and gluing my little quilts onto the canvas? Yes ! LOVE it ;-))


Manchmal sticke ich ja ganz gerne von Hand so ein bißchen vor mich hin ... einfacher Vorstich ... Kreise ! Irgendwann hatte ich diverse von diesen Teilchen herumliegen - was damit anfangen? Zuerst mal hab ich die Teilchen gequiltet, dann bekamen sie noch ordentliche Kanten. Die Größe ist irgendwas zwischen 6" und 8", so einigermaßen im Quadrat. Und wieder die Frage - was damit machen? Dann kam mir die Idee, Keilrahmen zu bemalen - und meine kleinen Quilts da mit Heißkleber drauf zu kleben. Na also - geht doch ;-)) Mir gefällts!

8 comments:

Tina said...

I love the idea to adhere them to the fixed background. Just wonderful. What a great idea.

Lynn said...

Fabulous!

mamarazza said...

Mir auch! ;-) I like it too!

Susanne (flicKwerk) said...

Das Rote ist supergut! Da hast du doch schon was Kleines für unsere Challenge ;-)

Sabine said...

Sehr schön, besonders in Serie.

Benta AtSLIKstitches said...

That's a good idea!

Deborah OHare said...

Lovely!

KB Design said...

Oh ja, wunderschön! Bei mir wären da auch noch so kleine Rahmen im Kasten....

Liebe Grüsse
Brigitte