Friday, February 14, 2014

The second leftover "Occasional" - I LOVE the binding !!

As promised - today I have the second "leftover" Occasional quilt for you. The block that became the starting point of this little one did not make it into one Occasional 4, 5 or 6 - but still, I liked it. I cut one corner off, entered the orange strip, sewed the corner back on ... and added a middle-valued blue all around to make it bigger and into a rectangle. Quilting this little quilt (about 9" x 12") was a lot of fun. Briefly I thought about a dark-blue-binding - but no, it demanded the striped fabric ! Again, Conny came to my rescue and did the binding - Thank you !!


Wie versprochen - heute hab ich den zweiten "Überbleibsel-Occasional" zum zeigen. Auch hier war der Ausgangspunkt ein Block, den ich für Occasional 4, 5 und 6 nicht verwendete. Zum dauerhaften Dämmerschlaf in irgendeiner Restekiste war er mir aber zu schade. Also schnitt ich eine Ecke ab, setzte den orangenen Streifen ein und nähte meine Ecke wieder an. Der nächste Schritt war das Mittelblau, das das Teilchen erstens etwas größer und zweitens rechteckig machte. Den kleinen Kerl (ca. 9" x 12") zu quilten war ein Riesenspaß; angefangen habe ich mit den orangenen Linien oben links, alles andere ergab sich dann Schritt um Schritt. Für's Binding dachte ich ganz kurz an dunkelblau ... aber wirklich nur ganz kurz, irgendwie schrie der kleine Kerl nach dem Streifenstoff ;-) Auch hier hat Conny mir das Binding abgenommen - wofür ich Dir echt dankbar bin, liebe Conny !!

I'm linking up with "Off the Wall Friday" - jump over to see what quilting artists around the world are up to !  

10 comments:

Susanne (flicKwerk) said...

Das Binding ist super, aber auch das Quilting gefällt mir sehr gut

LyonelB said...

Liebe Frauke,
ich bin wieder ganz hin und weg, auch der Kleine gefällt mir unheimlich gut. Das Quilting in der orangenen Ecke ist ein echter Hingucker und das gestreifte Binding setzt dem Ganzen die Krone auf.
LG VIola

Norma Schlager said...

Great little piece. Love those stripes!

Ellen Parrott said...

Strong design! The orange shape with it's orange overlay of quilting pulls it together :)

Linda A. Miller said...

Dynamic piece! The orange stripe adds strong interest...

Sylvia said...

I love leftovers! This guy is really nice!

LA Paylor said...

it's so post modern! The jetsons
LeeAnna Paylor
lapaylor.blogspot.com

Madalene Axford Murphy said...

Love those slightly nonconcentric quadrilaterals. A great little quilt!

Benta AtSLIKstitches said...

Sometimes the snipping off the corner bit can result in a distorted line (which bugs the OCD in me) but yours is still perfect well done. !

Linda M said...

Wonderful little quilt, the stripes make it!