Wednesday, April 09, 2014

A trip to the zoo - Part 1: Flowers !

Jens and me went to the zoo in Stuttgart in March. We both had our cameras with us - and took tons of pics, of course ... And because I think it is always so interesting to "see" a location through different lenses, you get to see not only my pics - but Jens' pics as well ! Today, you get to see the "Flower-Power" of the Wilhelma; hope you enjoy the virtual trip with us ;-))

Jens und ich haben es im März tatsächlich in die Wilhelma geschafft. Beide hatten wir unsere Kameras dabei - und die bekamen auch einiges zu tun ;-) Ich finde es immer superspannend, einen Ort aus verschiedenen Blickwinkeln zu erleben. Also zeige ich dir nicht nur meine Bilder - sondern auch die von Jens. Fangen wir heute mal an mit "Flower-Power" an - viel Spaß bei unserem gemensamen Ausflug ;-))


This pavillion fascinated both of us - especially with the fantastic magnolias in front of them !
Dieser Pavillion faszinierte uns beide - woran die in voller Blüte stehenden Magnolien sicherlich nicht unschuldig waren ;-)
Jens
Frauke
Jens
Frauke
Jens

Not a Magnolia - but oh so pretty !
Ist zwar keine Magnolie - aber schön !!
 Frauke

Lots and lots of green - I can't resist these !
Soviel grün - dem kann ich einfach nicht widerstehen !

Frauke
Frauke
Frauke
Pretty in pink? I had to grin when I saw our collections - lots and lots of pink flowers, in so many different shades ...
Nix geht über rosa und pink, oder? Als ich unsere Bilder so anguckte, mußte ich echt grinsen ... die verschiedensten Pink und Rosa-Töne ...
,
Frauke
Tulips - by Jens
Jens

Frauke

Jens
But some flowers had a different shade - here's a true hot red !
Aber es gab auch noch andere Farben ... wie wäre es mit einem leuchtenden, strahlenden Rot ?
Frauke
If you want to see more pics by Jens, you should check out his Flickr-Account -  have fun !!
Lust auf mehr Bilder von Jens? Auf seinem Flickr-Profil gibts jede Menge davon - viel Spaß !!

1 comment:

Madalene Axford Murphy said...

What welcome color,especially since there are only a few crocus blooming in our part of the world!