Wednesday, May 28, 2014

Nadelwelt 2014 - the exhibition by Monika Flake

The first exhibition I talked about here was the one by Claudia Helmer. Today, I want you to show the work by Monika Flake. When I approached her quilts, I started to grin - happily. Because of all the colour ! (I did mention that I love colour, did I ??) And her work is FULL of colour ;-)) Monika Flake provided some information about her quilts in German - I'll give you a short version in English for each quilt. 

Die erste Ausstellung  der Nadelwelt 2014, die ich dir hier vorstellte, war die von Claudia Helmer. Heute zeige ich dir einige Arbeiten von Monika Flake. Schon während ich auf ihre Quilts zuging, mußte ich lächeln - vor lauter Freude. Wegen dieser genialen Farbigkeit ! (hab ich schon mal erwähnt, dass ich auf Farbe stehe ? Ich glaube - ja ...). Zu den fantastisch farbstarken Quilts gabs jeweils ein paar weiterführende Infos - deswegen sag ich dazu nachstehend jeweils nur kurz was auf Englisch, du kannst ja den deutschen Text lesen, gell ?

"Buschfeuer" means "bush fire". First strips were sewn together, the white/black was inserted. After cutting, the strips were sewn together again in another orientation.
Monika Flake "Buschfeuer"



"Rundherum" means "round about" - this quilt speaks for itself ;-)
Monika Flake "Rundherum"



"Unendlich" means "endless". This quilt is one of my all-time favourites - I just LOVE the colors. And the depth that Monika Flake created - amazing. I have seen this quilt in an exhibition before, but again, it caught my eye.
Monika Flake "Unendlich"

No comments: