Tuesday, May 20, 2014

Pictures from the opening ceremony of my exhibition

My dear friend Conny gave me a DVD full of pics she took at the opening of my exhibition - I'm more than happy to share some with you ! 

Von der lieben Conny (aka Mamarazza) hab' ich eine DVD voll mit Bildern von der Vernissage bekommen ;-)) und ich freu' mich riesig, einige davon mit dir hier zu teilen !!


The first picture shows what you saw first - "Today, Opening Ceremony. 4 pm. Come in!" The sign got company of my smallest art quilt mounted on canvas, "Little Occasional 1". It is made from aaaaalllll the thread remnants I collected when I quilted Occasional 3 ... more about it here, here and here.

Dieses Schild stand im Eingangsbereich - nur hereinspaziert, heute Vernissage ! Dieses Schild bekam Gesellschaft von meinem kleinsten Artquilt, den ich auf Leinwand montiert habe, "Little Occasional 1". Der kleine Kerl entstand aus all den 1.000 Fadenabschnitten, die beim Quilten von Occasional 3 so anfielen. Mehr darüber findest du hier, hier und hier!


One thing I LOVED about this being "my" exhibition: of course I can touch my art! Whenever I want. For what reason whatsoever. Here, I'm giving the middle part of "Movement" a little push, so it shows its prettier side to the guests ;-))

Einer der größten Vorteile von "das ist meine Ausstellung" ist, dass ich jederzeit natürlich meine Werke anfassen darf ! Egal aus welchem Grund ;-)) Hier z.B. schubse ich die Mitte von "Bewegung" ein bißchen zurecht, damit das gute Stück die schönere Schauseite den Besuchern präsentiert ;-))


And I LOVED that folks were interested, I had to answer questions !! This is so enriching, honestly - because it makes me think about my own work. Especially with the Occasional series - they are imprivosational art, but still, there's a lot of "me" that influenced them. To learn in a conversation what someone else sees and feels by looking at them - priceless. 

Absolut fantastisch, genial, oberaffensonstwas war - d'Leut hatten Fragen ! Und haben sich meine Antworten interessiert angehört !! Das war soooo bereichernd - ich mußte nämlich erst nachdenken, dann die Ergebnisse in Worte fassen. Ganz besonders gilt das für die Occasional Serien - die entstehen ja mehr oder weniger spontan, ohne vorherigen Plan. Dennoch ist da jede Menge "Frauke" drin ... Bei solchen Werken dann darüber zu sprechen, was jemand anders sieht, welche Assoziationen geweckt werden, welche Kunstwerke welche Emotionen auslösen - unbezahlbar.


Another example of - hey, it's my work, of course I can show you which piece of fabric was the focus fabric of the "Otters" ! 

Noch so'n Beispiel - hey, das ist mein Quilt, klar kann ich dir auf der Rückseite den Focusstoff im Ganzen zeigen! ("Otter")


The same quilt - closely examined by an informed and interested audience.

Und nochmal die Otter - diesmal genauestens betrachtet von fachkundigem und interessiertem Publikum.


As you see, it was FUN for everybody - no matter whether folks enjoyed sparkling wine or juice ;-)

Ich finde, man sieht deutlichst, dass alle ihren Spaß hatten - ganz egal, ob sie Sekt oder Selters hatten ;-))


Two happy and slightly tired faces after a wonderful opening ceremony. My sweetheart was the perfect trooper for this adventure - THANK YOU, my love !!

Zwei glückliche und leicht müde Gesichter nach einer tollen Vernissage. Mein Schatz war die beste Reisebegleitung auf diesem Abenteuertrip - DANKE, Jens !!

All pics in this post by Mamarazza. All rights reserved !!

7 comments:

Lynn said...

Congratulations again! I bet it was fun seeing your work hung all in the same space. And such a lovely space too.

LyonelB said...

Genial!!!
LG Viola

Rachaeldaisy said...

What a great crowd for your exhibition opening! It must be wonderful to see your art hanging and have people appreciate it

Corinnea said...

Congrats again. So glad Conny captured your beautiful event so we could see too!

Benta AtSLIKstitches said...

So lovely that we can see too! I love that otters was so crowded, I love that one most I think!

Deborah OHare said...

Huge congratulations Frauke. You must be so happy. Well done. It looks wonderful!

Abigail Dolinger said...

What an awesome experience! I am so proud of you and happy for you! And I bet you have begun working on quilts for your next exhibition.