Friday, September 26, 2014

Carrefour 2014 - Cas Holmes

At the same place where last year a lovely exhibition of art by a british group, the Carrefour presented another art show of a british artist: Cas Holmes. Of course I knew her name, of course I had seen pics of her work ... but may I just say, you have to see her work close up, in 3D. WOW ! I just placed an order for her book ... need I say more ? I hope my pics give you an idea of her work - if you ever have the chance to see some of her work "live", go and see it !
Letztes Jahr war in "La Mine d'Artgens" eine tolle Ausstellung einer britischen Gruppe; dieses Jahr zeigte das Carrefour eine weitere Ausstellung einer britischen Künstlerin: Cas Holmes. Klar sagte mir ihr Name was, natürlich hatte ich schon Bilder von ihren Arbeiten gesehen ... aber hey, diese Arbeiten muß man "in echt" sehen, in 3D. WOW ! Gerade hab ich ihr Buch bestellt ... muß ich noch mehr sagen ? Ich hoffe einfach mal, meine Bilder geben dir einen Einblick in Cas Holmes' Arbeiten - wenn du jemals die Gelegenheit hast, ihre Arbeiten "in echt" 

While we were there, a very special guest arrived at the exhibition ;-))
Während wir da waren, besuchte ein sehr besonderer Gast die Ausstellung ;-))

Everyone laughed and enjoyed the company - this little cat was not shy and not aggressive. He (his name is Felix.) inspected everything and had fun. Always interesting to see how an animal changes the atmosphere, isn't it?
Alle Besucher fandens lustig und genossen die Abwechslung - die kleine Katze war weder schüchtern, noch aggressiv. Er (mit dem netten Namen Felix) sah sich alles genau an und fand das offenkundig interessant. Es fasziniert mich immer wieder, wie so ein kleines Tier die Atmosphäre verändert und auflockert ... 

Back to the art. One piece was an installation - the "Tea Flora Tales". Cas Holmes asked friends from around the world to contribute to this installation - so many little pieces to explore (and so many brands of tea I've never heard of!).
Zurück zur Kunst ! Eins war eine Installation - "Tea Flora Tales". Cas Holmes bat Freunde aus der ganzen Welt, dazu beizutragen - so viele Teilchen zum Bestaunen (und so viele Teemarken, von denen ich noch nie gehört hatte !). 

Cas Holmes: Tea Flora Tales
Her art made from recycled old textiles is inspiring and thought-provoking. Do you see how elements are repeated? Watch for the cranes in "Two cranes" - amazing ! 
Ihre Kunst aus recycelten alten Textilien inspiriert mich - und bringt mich zum Nachdenken und Staunen. Siehst du, wie Elemente wiederholt auftauchen? Achte mal auf die Kraniche in "Two cranes" ! 
Cas Holmes: B for Bild
Detail: Cas Holmes: B for Bird

Cas Holmes: Kitchen Goddess and Roses

Cas Holmes: Two Cranes


And here's the info the Carrefour provided about this exhibition:
Und hier gibt's noch den Infotext, den das Carrefour in dieser Ausstellung aushängte:



3 comments:

Rike Busch said...

Hallo Frauke,
die Katze ist ja süß! Und die Installation ist ja auch toll gewesen.
LG, Rike

Benta AtSLIKstitches said...

That looks a wonderful exhibition! Thanks for bringing us with you!

Cas Holmes said...

Thankyou for sharing this lovely review. The cat was a naughty male Felix. Cas H