Thursday, November 13, 2014

From my sketchbook: a paper collage

Recently I saw a paper collage on facebook - and instantly, I was excited. The collage reminded me of my Occasional-Series, and Michelle's way of working with junk paper sparked my interest. So I gave it a try - with scrap paper from the TV-journal. 

Kürzlich sah ich auf Facebook eine Papiercollage - und der Anblick elektrisierte mich sofort. Die Collage erinnerte mich an meine Occasional-Serie, und Michelle arbeitet viel mit Altpapier (dessen Reiz ich mich auch nicht so wirklich entziehen kann). Also hab' ich mich mal dran versucht - mit einer alten TV-Programmzeitschrift.
Today I rescued an old magazine from the trash bin - with lots of lovely colour patches ... guess I'll have a lot of fun with them ;-)
Heute habe ich eine alte Fachzeitschrift aus dem Altpapier gezogen - da hat es ganz viele sehr wunderbare Farbflächen drin ... mit denen ich ganz bestimmt  meinen Spaß haben werde !

No comments: