Friday, January 09, 2015

A finish - "Swarm Round Robin"

When I had all my pieces arranged ... I realized: no way I can carry this piece to my sewing machine and get it all sewn down without making a mess. Than, I saw my IPad ... and took a pic of the design ;-)) Problem solved ! 

Nachdem ich alles sorgfältig arrangiert hatte, fiel mir auf - keine Chance, ich krieg das niemals heil zur Nähmaschine transportiert. Und festgenäht krieg ich es schon gleich gar nicht, ohne ein völliges Chaos zu veranstalten ... Als nächstes fiel mein Blick auf mein IPad - Problem gelöst! Ich hab einfach ein Foto gemacht ... und konnte danach alles absammeln und ganz gemütlich eins nach dem anderen befestigen.


And this is the finished piece ! The fishes are made from cardstock, I ironed simple blue cotton to the back. To the front I ironed decorators fabrics from my sample pieces collection. Some fishes are sewn down, most are glued down with my new best friend, the glue gun ;-))

Und so siehts fertig aus ! Die Fische sind aus dünnem schwarzen Karton; auf der Rückseite ist einfacher blauer Baumwollstoff aufgebügelt. Die Vorderseiten hingegen zeigen verschiedene Dekostoffe, aus der kleinen Wunderkiste ;-) Ein paar Fische sind aufgenäht; die meisten hab ich aber mit meinem neuen besten Freund festgeklebt, Mr. Heißklebepistole ;-))


I'm linking this post to the wonderful "Off the Wall Friday" by Nina-Marie - jump over for lots and lots of eye-candy and inspiration !

3 comments:

Robbie said...

Turned out adorable! And so clever of you!!

Tina said...

I love the finished piece. Lovely!

Benta AtSLIKstitches said...

That such a fun piece! iPad and glue gun - 21st century patchwork tools!