Thursday, February 26, 2015

First results from studio makeover

Just to let you know - I am NOT born organized. So, getting my studio in shape is a HUGE thing for me ... and will take a while. But there are some first results: I had to empty the trash bin several times already, and the "paper-recycling" box is overflowing! Which means - I'm getting RID of things.

 Es ist (k)ein offenes Geheimnis - das quilthexle ist ein Schlampinchen. Somit ist auch die Aufgabe, mein Studio zu organisieren und aufzuräumen, eine RIESEN-Aufgabe für mich ... und wird sicherlich eine ganze Weile dauern. Aber es gibt erste Ergebnisse !! Die Restmüll-Tonne war VOLL diese Woche, und die Papiertonne läuft bereits über. Heißt im Klartext: ich miste aus.


Here are the first "before-and-after" pics. I use the top of my lovely yellow cupboards as storage area. Here you see lots of nice cardboard boxes (and some other things ...). The problem: I am a visual person. If I can't see it, it does not exist ... And the cardboard boxes are not very sturdy.
So, I went shopping - and got these lovely "see-through" boxes. Yeah ! Now I can SEE what I have ... and will probably use that stuff!

Heute zeige ich dir die ersten Vorher-Nachher-Bilderpärchen. Im Studio habe ich zwei wunderbare, gelbe IKEA-Schränke, die nur 1,80 hoch sind - und somit kann man oben drauf ganz prima Sachen lagern. Auf dem ersten Bild siehst du, dass ich das auch tue; dort sind es zweifelsfrei hübsche Kartons und dazu noch etliches an Kram. 
Aber: ich bin ziemlich stark visuell orientiert. Was ich nicht sehen kann - hab ich auch nicht ... Außerdem sind diese Kartons nicht wirklich stabil. 
Was ein Glück, dass Aldi gerade mal wieder Plastikboxen hatte - davon habe ich einige geholt. Heureka! Da kann ich sehen, was ich habe - und so werde ich die Sachen hoffentlich auch benutzen !!! 

4 comments:

Julie said...

I always think reorganising a work space is very difficult as it's often hard to part with 'stuff'. I'm a poor organiser but like you am coming to realise it's necessary to see it to use it. Good luck with the rest of your sorting.

Rike Busch said...

Oh, ja! Das geht mir genauso. Ich habe mir von IKEA die Sammla-Boxen gekauft. Das funktioniert erstaunlich gut. :)
Aber deine Neu-Sortierung sieht schon mal super aus!
Schönes Wochenende!
Rike

Tina said...

Looking good so far. When you are done with your creative space, come and make over mine.

Benta AtSLIKstitches said...

Looking good x