Thursday, February 12, 2015

First Session of Masterclass

After thinking about it for several years, I took the plunge - and signed up for a 2-year-masterclass by Britta Ankenbauer. Last weekend were the first four days - I was soooo excited ! We had a great time, and I already "feel" something is changing. Exactly what I was hoping for ;-) 
The pic shows you a result of one of the many exercises we did - it's the German word for "Yes", made with machine embroidery. I stitched it on a scrap piece of paper, which I then stitched on a scrap of fabric.

I can't wait for the next weekends - and I'm full of anticipation about the art that will result from the process ! Britta is a fantastic teacher and coach, and working with her is a pleasure. And last not least - we laughed a LOT (to me, this is pretty important ).
Nachdem ich mehrere Jahre darüber nachgedacht habe, bin ich ins kalte Wasser gesprungen - und habe mich für eine zweijährige Masterclass bei Britta Ankenbauer angemeldet. Am letzten Wochenende ging es los - 4 Tage Leipzig. Ich war sooooo aufgeregt ! Hätte ich aber gar nicht sein müssen, wir hatten so eine geniale Zeit. Irgendwas tut sich bereits, genau darauf hatte ich ja auch gehofft ;-)
Das Bild zeigt das Ergebnis einer der vielen Übungen, die wir so gemacht hatten. Mein maschinengesticktes "Ja" ist auf einen Papierfetzen aufgenäht, den ich dann auf einen Stoffrest aufgenäht habe. 

Ich freu' mich riesig auf die nächsten Wochenenden - und auf die Werke, die aus den Prozessen entstehen werden. Britta ist eine super Lehrerin und ein toller Coach, die uns jeweils ganz individuell angesprochen hat. Und gaaanz wichtig: wir haben sehr viel gelacht ! (yep - das finde ich auch SEHR wichtig !!)

2 comments:

Julie said...

Well done for taking up a new challenge Frauke. Laughter is always important :-)

Benta AtSLIKstitches said...

Sounds great - and looks fun!!