Wednesday, April 29, 2015

A new start: Passion

This is my newest piece waiting on the design wall for the next step! To get there took me quite a while - I thought about the "how" for a loooong time. Right now, I would like to keep the "why"of this piece to myself for a little while - this piece is dear to me, and I feel an urge to protect it. And to get it "right" ;-) 
What you see is the background - pretty dark, black, very dark blues and purples and a bit of a very dark brown. I used several materials: cotton, linen, silk. The logo was printed by a German company (Cottontrends).  Do you see that it is whole in some places, but in pieces in others ? Yep - that's exactly what I was looking for ;-))

Darf ich vorstellen - mein neuestes Werk im Entstehen an der Designwand ! So weit damit zu kommen, hat mich schon einiges an Hirnschmalz gekostet ... Vorläufig möchte ich auch noch das "Warum Wieso Weshalb" ein bisle für mich behalten, das Teil ist mir echt wichtig, und ich möchte es noch ein wenig länger behüten. 
Was du hier siehst, ist der Hintergrund: sehr dunkel, aus Schwarz, sehr dunklem Blau und Violett und etwas sehr dunklem Braun. Ich habe unterschiedliche Materialien verwendet: Baumwolle, Leinen, Wildseide. Das Logo habe ich bei Cottontrends drucken lassen. Siehst du, dass es an manchen Stellen intakt ist, aber sonst zerschnitten? Das ist genau der Effekt, den ich haben wollte ;-)

1 comment:

Madalene Axford Murphy said...

This is intriguing, Frauke. It looks like you have a quilt of significance in the making. Can't wait to see what happens next.